اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی کشوردر گام دوم انقلاب به دانشگاه سپرده شود

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: همه مسؤولان و مدیران در سطوح مختلف کشور باید با سپردن فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی به قشر دانشگاهی، مسیر حرکت گام دوم انقلاب را برای پوست اندازی کشور مهیا کنند.

فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی کشوردر گام دوم انقلاب به دانشگاه سپرده شود

حجت الاسلام حسین علی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به توصیه های 7 گانه رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب گفت: همه مسؤولان و مدیران در سطوح مختلف باید در حوزه علم و فناوری به جوانان اعتماد کرده و با سپردن فعالیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی به آنها مسیر حرکت گام دوم انقلاب را برای پوست اندازی کشور مهیا کنند.

* اعتماد به جوانان دانشگاهی همه منویات رهبری را به نتیجه مطلوب می رساند

وی افزود: معتقدم با اعتماد و اطمینان به جوانان دانشگاهی همه منویات مقام معظم رهبری با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب می رسد چراکه ظرفیت دانشگاه ها و پتانسیل دانش آموختگان می تواند دستاوردهای خوبی را برای کشور رقم بزند.

* دانشگاه ها به فکر تولید علم به خصوص در رشته علوم انسانی باشند

حجت الاسلام سعدی تصریح کرد: امروز تولید علم در کشور کم است که باید دانشگاه ها براساس رسالتی که بر عهده دارند به فکر تولید علم به خصوص در رشته علوم انسانی باشند این موضوع در حالی است که ارتباط با حوزه صنعت در راستای تربیت نیروی کارآفرین و مهارتی از اقدامات خوب در مراکز علمی بوده که باعث رونق تولید می شود و چرخ دنده های اقتصاد داخلی را به حرکت در می آورد در واقع این کار یک نوع اقتصاد مقاومتی است.

*  تولید علم باید مبتنی بر پژوهش باشد

وی ادامه داد: تولید علم باید مبتنی بر پژوهش باشد چراکه در غیر این صورت کاربردی نخواهد بودالبته باید به این نکته توجه داشت که باید سیاست گذاری پژوهش بر مبنای حل مسائل جامعه انجام شود، در واقع همانگونه که  گام اول انقلاب را مدیران جوان برداشتند امروز هم باید گام دوم انقلاب را در حوزه علم و فناوری به جوانان بسپاریم تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول