اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

نصب صندوق فروش برای 50 نوع شغل از امروز کلید خورد

بر اساس فراخوان سازمان امور مالیاتی از امروز گروهی از مشاغل و اشخاص حقیقی مشمول نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش شدند.

نصب صندوق فروش برای 50 نوع شغل از امروز کلید خورد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس فراخوان سازمان امور مالیاتی از امروز اول مهر گروهی از مشاغل و حرف (اشخاص حقیقی) مشمول نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش شدند.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و تبصره یک ماده مذکور از امروز به مدت ۴ ماه می توانند در سایت سازمان امور مالیاتی نسبت به انجام تکالیف و وظایف قانونی خود اقدام کنند. این فراخوان ۱۵ گروه شامل ۵۰ حرف و مشاغل را مشمول نصب راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش مکانیزه کرده است.

این صندوق برای اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است که از وکلا تا دفترداران، مشاورین املاک، چلوکبابی ها، تالارها و رستوران ها، آرایشگاه ها، میوه و تره‌بار، مجموعه های فرهنگی و ورزشی، لوازم التحریر، گیم نت ها و دفاتر خدمات ارتباطی را شامل می‌شود.

علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی در همین باره به فارس گفت: براساس فراخوان انجام شده که اسامی همه حرف و مشاغل مشمول در آن وجود دارد در یک بازه زمانی 4 ماهه باید نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تا پایان دی ماه سال 98 مشمولان فراخوان نصب و راه اندازی صندوق فروش فرصت ثبت نام دارند و زمان استفاده از صندوق به صورت قطعی از اول فروردین ماه سال 99 خواهد بود و تمامی معاملات آنها در سامانه باید ثبت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول