اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

غلامی: علوم شناختی ظرفیت‌های انسان را بررسی می‌کند

وزیر علوم گفت: علوم شناختی علاوه بر اینکه شناخت انسان و ظرفیت‌های انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد در حوزه مدیریت آموزشی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

غلامی: علوم شناختی ظرفیت‌های انسان را بررسی می‌کند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه گسترش و ترویج رشته علوم شناختی می‌تواند باعث تحول نظام آموزشی و رشد علمی شود، گفت: علوم شناختی امروزه از اهمیت بسیار بالایی در رشد علمی برخوردار است و جواب به بسیاری از سوالات علمی را به همراه خود دارد چراکه این رشته میان رشته ای با استفاده از علوم مختلف مسیرهای جدیدی را برای ارتقاء و رشد علمی باز کرده است.

* تغییر و در تحولات علوم شناختی باعث سرعت رشد علمی می شود

وی افزود: یکی از راه های پیشرفت علم و فناوری علوم شناختی است که محققان و نخبگان دانشگاهی باید با گرایش به آن دستاوردهای خود را وارد آموزش عالی کنند تا تغییر و تحولات ناشی از آن بتواند رشد علمی را سرعت ببخشد.

*باید در علوم شناختی سرمایه گذاری شود

غلامی تصریح کرد: علوم شناختی یک بحث جدید علمی است که بدون شک می تواند نظام آموزش عالی را متحول کند که در این رابطه پرداختن به آن و سرمایه گذاری در این رشته اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول