اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

رئیس دانشگاه علم و صنعت از آمار اشتغال 80 درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه خبر داد

همزمان با برگزاری مراسم استقبال از دانشجویان جدید کارشناسی دانشگاه علم و صنعت، رئیس این دانشگاه از آمار بالای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت خبر داد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت از آمار اشتغال 80 درصدی فارغ التحصیلان  این دانشگاه خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در جریان برگزاری مراسم استقبال و سی و دومین همایش ارتباط خانواده و دانشگاه، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به موفقیت های این دانشگاه گفت: اولین ماهواره پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران به فضا پرتاب شد و دومین و سومین ماهواره ساخت دانشگاه نیز در آینده پرتاب می‌شود.

 ذاکری افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و صنعت ضمن آشنایی با مفاهیم علمی و تئوری در طول تحصیل خود، با حضور در کارگاه‌های مختلف مهارت‌افزایی کرده و توان بسیار خوبی کسب می کنند. دانشکده های علوم پایه مثل ریاضی، شیمی، فیزیک و گروه زبان که به شکل مستقل فعالیت می کنند و گروه هایی مانند آن وظایفی را به عهده دارند که بخشی از پازل فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه را تکمیل می کنند.
وی گفت: موارد متعددی هم تحت عنوان نوآوری و ثبت اختراعات توسط دانشگاهیان علم و صنعت ایران در جوامع بین المللی و داخل کشور به ثبت رسیده است.

ذاکری ادامه داد: آمار خوبی از فارغ‌التحصیلان شاغل دانشگاه علم و صنعت در فضای کار ایران وجود دارد. بر طبق آخرین آمار، 94 درصد از  دانش آموختگان دوره دکتری مشغول به کار شده اند، حدود 87 درصد از فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته های خاص فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی 83 درصد و در رشته های علوم پایه هم 78 درصد اشتغال به کار پیدا کرده اند.

 

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: ظرفیت این دانشگاه بسیار بالاست. ما حدود 14 هزار دانشجو داریم که از این تعداد 4 هزار نفر در مقطع کارشناسی و 10 هزار نفر دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند و شاید جزو معدود دانشگاه هایی در کشور باشیم که این ظرفیت و پتانسیل را دارد.  یکی دیگر از امتیازات خاص این دانشگاه این است که اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر را با تسهیلات بدون آزمون برای فارغ‌التحصیلان نخبه، آن هم با ۳۰ درصد کل ظرفیت اختصاص داده است و این امر موجب استقبال نخبگان از این دانشگاه و همچنین سیستم آموزشی آن شده است.
وی ادامه داد: عملکرد مثبت این دانشگاه کاملاً مشخص است و در واقع ثبت اختراعات زیاد در دانشگاه علم و صنعت ایران در طول سال که با همکاری اعضای هیأت علمی و دانشجویان صورت می‌گیرد، حکایت از وضعیت مطلوب علمی و آموزشی این دانشگاه دارد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت ایران، در آئین استقبال از دانشجویان ورودی جدید کارشناسی گفت: با عنایت خداوند خانواده‌های ایرانی با وجود چالش های مختلف به خوبی توانسته‌اند فرزندان خود را مدیریت، تربیت و هدایت کرده و آنها را به دانشگاه بفرستند.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه وجود دارد که خانواده های این عزیزان باید همواره خود را در کنار فرزندانشان ببینند، ضمن اینکه نباید کنترل‌های محسوس و برخوردهای چکشی با دانشجو صورت گیرد.
وی گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران و تمامی دانشگاه‌های ایرانی آئین‌نامه و قوانین پوششی خاصی دارند که دانشجویان موظف به رعایت آن هستند و تمامی آئین‌نامه‌های پوششی از منظر اجتماعی و برای جلوگیری از آسیب‌های دیگر تنظیم شده است. ضمن اینکه تمامی دانشگاه‌های برتر دنیا، حتی در کشورهای غیر مسلمان، چنین آئین‌نامه‌هایی دارند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: مسئولیت اولیا نسبت به فرزندانشان قبل و بعد از ورود به دانشگاه متفاوت و دارای حساسیت‌های خاصی است، به همین دلیل باید به فرصت‌ها و تهدیدها توجه کرد و با مشورت‌های لازم اقدامات مراقبتی محسوس و غیرمحسوس را انجام داد.
براساس این گزارش، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ اولیای دانشجویان جدیدالورود با شریعت معاون فرهنگی واجتماعی، واحدی معاون آموزشی، قائمی معاون دانشجویی، موحدی راد رئیس مرکز مشاوره و ساویز مشاور اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی پایان بخش این مراسم بود.
گفتنی است سی و سومین همایش ارتباط خانواده و دانشگاه ویژه دانشجویان ورودی 98 سایر استانها به غیر از استان های تهران و البرز، اول مهرماه در مجتمع شهید بهرامی دانشگاه از ساعت 9 تا 12:30 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول