اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهزیستی و بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در راستای ترویج فرهنگ انتظار و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت موجود دستگاه‌ها، تفاهم‌نامه همکاری فی مابین بنیاد و اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی امضا شد.

بهزیستی و بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلسه هماهنگی و تشکیل ستاد مهدویت با حضور مدیرکل بهزیستی استان، مسوول بنیاد حضرت مهدی موعود (عج)  در استان، معاون فرهنگی بنیاد، مسوول فرهنگی بهزیستی استان و کارشناس امور فرهنگی در محل اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد.

محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان در این نشست اظهار داشت: از آنجایی که سازمان بهزیستی با جامعه هدف گسترده مواجه است، لازم است همگام با ارائه خدمات به جامعه هدف، مسائل فرهنگی و اعتقادی نیز مدنظر قرار گیرد. 

 وی با تأکید بر اهمیت ترویج گفتمان مهدویت در جامعه، خاطرنشان کرد: همگان باید در راستای تحکیم اهداف متعالی فرهنگ مهدوی و تعهد در برابر سرنوشت جامعه احساس مسوولیت کنید.

 مدیرکل بهزیستی استان، ادامه داد: انتظار فرج و کارکرد فرهنگ مهدویت در جامعه و وظایف نهادهای فرهنگی و اجتماعی در گسترش و نهادینه شدن آن مهم بوده  و نقش بسزایی در کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی و اصلاح جامعه ایفا می‌کند. 

محسن ارشدزاده همچنین با یادآوری توجه به رویکرد اصلی مهدویت اظهار امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بهزیستی و همراهی حوزه امور فرهنگی به اهداف مهم مهدویت در چارچوب تفاهم‌نامه دست پیدا کنیم. 

عباس دانش‌آموز مسوول بنیاد حضرت مهدی موعود در استان نیز در این نشست به تاریخچه و اهداف تاسیس بنیاد در سال 1380 اشاره کرد که با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در سطح جامعه تشکیل شده  و شعبه استان آذربایجان‌شرقی به ریاست آقای آل‌هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در طول این چند سال سه دوره تربیت مربی مهدویت با شرکت بیش از یکصد نفر برگزار شده است. 

دانش‌آموز تصریح کرد: از هر زاویه‌ای که به فرهنگ نگاه کنیم، ناخودآگاه مباحث مهدویت را در بر می‌گیرد، از این‌رو لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط براساس وظایف و ماموریت‌های ذاتی در قبال  کاربردی کردن فرهنگ مهدویت گام بردارند.

وی اظهار امیدواری کرد که با عقد تفاهم‌نامه بین بهزیستی استان و بنیاد حضرت مهدی (عج)،  فرصت مغتنمی پیش آید تا با حضور کارشناسان با تجربه بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع)  از معارف غنی و اصیل، در ترویج فرهنگ مهدویت گام برداریم.

جواد آهنگری، مسوول امور فرهنگی بهزیستی استان نیز در ابتدای این نشست با بیان مفاد تفاهم‌نامه، گزارشی از تشکیل و فعالیت کارگروه مشترک کارشناسی متشکل از کارشناسان موضوعی ارائه و تصریح کرد: در 6 محور کلی مورد توافق در بحث آموزش و هم‌اندیشی کارکنان؛ برنامه‌های مدنظر جامعه هدف شامل مهدهای کودک‌، فرزندان شبانه‌روزی، مراکز نگهداری و برگزاری مسابقات و ایجاد نمایشگاه، برنامه‌ریزی لازم و منسجم در طول یک‌سال مدنظر قرار گرفته است.
 

 

حجت‌الاسلام عباس‌زاده معاون فرهنگی بنیاد نیز در این نشست، طرح مباحث مهدویت را به‌صورت گسترده و فراگیر از ضروری‌ترین بایسته‌های مذهبی و فرهنگی جامعه عنوان کرد و لزوم اجرای مطلوب موضوعات مورد تفاهم‌نامه بنیاد و سازمان‌های ذی‌ربط را خواستار و در خصوص هماهنگی‌های  لازم در مورد هر یک از موضوعات مندرج مطالبی اظهار داشت.

 معصومه وطن‌دوست کارشناس فرهنگی بهزیستی استان نیز در خصوص اقدامات اولیه برای معرفی رابطین فرهنگی شهرستان‌ها و معاونت‌ها و برگزاری جلسه نخست گروه کاری ذ‌ی‌ربط گزارشی ارائه داد. 
  
در ادامه این نشست،  مدیرعامل بنیاد چگونگی تشکیل و فعالیت گروه مهدی یاوران در استان آذربایجان‌شرقی را تشریح و بر گسترش همکاری در زمینه نشر معارف مهدوی تأکید و خاطرنشان ساخت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)  آذربایجان‌شرقی به حول و قوه الهی و تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) نسبت به تشکیل جامعه مهدوی اقدام کرده است.

وی افزود: در تشکیل جامعه مهدوی در نظر است که مهدی یاران بتوانند از خدمات شغلی همدیگر استفاده کرده  و خدمات رایگان ارائه کنند. 

در خاتمه این نشست،  تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) آذربایجان‌شرقی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگی مهدویت با مدنظر داشتن ظرفیت‌ها و ملاحظات پیش روی طرفین در قالب برنامه‌های اجرایی سال 1398 تهیه، تنظیم و به امضای مدیرکل بهزیستی استان و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی (ع) رسید و برای اجرا ابلاغ شد.

گفتنی است،  تفاهم‌نامه همکاری در اجرای سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر بهره‌گیری حداکثری و مطلوب از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی، مخاطبان وسیع و متنوع در ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت، فی مابین بنیاد و سازمان بهزیستی کشور منعقد شده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول