اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجرای طرح تعویض کاتالیست فرسوده کلید خورد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: طرح تعویض کاتالیست فرسوده برای 3 هزار تاکسی از امروز در پایتخت آغاز شد.

اجرای طرح تعویض کاتالیست فرسوده کلید خورد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در حاشیه مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده ویژه تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: در نیمه دوم سال همیشه بحث آلودگی هوا بیشتر مورد توجه قرار داشته است که سال گذشته دستاوردهای خوبی در این زمینه حاصل شد و امسال نیز تلاش شده گام‌های موثرتری جهت مقابله با آلودگی هوا انجام شود. 

وی افزود: تاکسی‌ها تردد زیادی در شهر دارند بنابراین اگر آلاینده باشند سهم زیادی در آلودگی هوا ایجاد خواهند کرد. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی در جریان است که رانندگان تاکسی برای نگهداری خودروهایشان تحت فشار هستند گفت: بر همین اساس کمک کردیم که تسهیلات و یارانه‌هایی برای این افراد اختصاص یابد که طرح تعویض کاتالیست‌های فرسوده از جمله این اقدامات به شمار می‌رود. 

قنادان ادامه داد: استفاده از کاتالیست‌های جدید میزان آلایندگی تاکسی‌ها را کاهش می‌دهد و این کاتالیست‌ها توسط شرکت سازنده داخلی به صورت فنی برای تاکسی‌ها تولید شده است و تاکسی‌ها می‌توانند با دارا بودن آنها سه دوره متوالی معاینه فنی برتر اخذ کنند. 

وی گفت: در سازمان تاکسیرانی تلاش کردیم وام‌‌هایی برای خرید قطعات تاکسی در نظر گیریم که انشاءالله این موضوعات نیز بزودی محقق خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد: زمانی که اجرای طرح تعویض کاتالیست‌های فرسوده را مدنظر قرار دادیم با ارائه تسهیلات 400 هزار تومانی تقریبا در یافت کاتالیست جدید برای رانندگان تاکسی رایگان می‌شد ولی در حال حاضر با افزایش قیمت این کاتالیست‌ها به یک میلیون و صد و یک میلیون و 400 هزار تومان بخشی از هزینه‌ها را خود رانندگان باید بپردازند. 

وی خاطرنشان کرد: طرح تعویض کاتالیست‌های فرسوده از امروز در پایتخت برای تاکسی‌ها آغاز شده و تلاش می‌کنیم که این موضوع برای سه هزار تاکسی در گام نخست محقق شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول