اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سرویس‌های مدارس به شرکت‌های معتبر واگذار شود/ وضعیت نامطلوب خراسان‌جنوبی در موضوع طلاق

مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به ثبت ۳۵ درصد از پرونده‌های حقوقی استان در ارتباط با اختلاف خانوادگی و طلاق گفت: باید دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای قبل، حین و بعد ازدواج به‌صورت جدی‌تری برگزار شود.

سرویس‌های مدارس به شرکت‌های معتبر واگذار شود/ وضعیت نامطلوب خراسان‌جنوبی در موضوع طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت و شهامت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هزینه در عرصه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی باعث ماندگاری ارزش‌ها و مقدم بر درمان است.

وی افزود: متأسفانه بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز شاهد برخی جرم‌ها، آسیب‌های اجتماعی و نارسایی‌هایی در جامعه هستیم که زیبنده نظام اسلامی و فرهنگ غنی دینی ما نیست لذا مدیران با حفظ صیانت از ارزش‌های معنوی در ارتقاء آن احساس مسؤولیت و وظیفه‌شناسی داشته باشند.

 مدیر دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: شورای پیشگیری از جرم استان به‌صورت فصلی با تاریخ‌های از پیش تعیین‌شده برگزار و بحث مطالبه‌گری دستگاه قضایی از متولیان افزایش می‌یابد و همه مدیران باید شخصاً در این جلسه حضور پیدا کنند.

حمیدی با تأکید بر هم‌افزایی دادستان و سازمان‌های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با تشکیل و فعال شدن کارگروه ذیل شورا و بررسی موانع احتمالی موجود و پیگیری مصوبات، باید گزارشات و عملکردها تنظیم و در جلسات رسمی ارائه و نقشه راه ترسیم شود.

وی شهرداری بیرجند را موظف به پیگیری طرح ایمنی و سرقت از اماکن در حال احداث و منازل مسکونی کرد و گفت: این باید به‌عنوان یک لایحه در شورای اسلامی مطرح و با کارشناسی نیروی انتظامی تصویب و با هماهنگی دادستان به نواحی شهرداری بیرجند ابلاغ و گزارش عملکردی آن به جلسه بعدی شورا ارائه شود.

مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی همچنین آموزش و پرورش، شهرداری و راهنمایی و رانندگی بیرجند را مأمور به پیگیری و ارائه گزارش ساماندهی سرویس مدارس کرد و گفت: با توجه به اتفاقات تلخ سال گذشته باید اطمینان خاطری به خانواده‌ها در خصوص استفاده از سرویس‌های عمومی شرکت‌های مسافربری معتبر داده شود.

حمیدی با اشاره به سامانه طرح «نماد» آموزش و پرورش ادامه داد: این طرح بر روی کاغذ چیز خوبی و کارشناسی شده‌ای است اما باید به‌عنوان یک برنامه فراگیر و تأثیرگذار باید تدوین و با نظرسنجی از مجریان و مخاطبان با حفظ طبقه‌بندی اطلاعات، گزارش آن در اختیار رسانه‌های گروهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت خراسان‌جنوبی در حوزه وقوع جرم‌ با توجه به جمعیت و فرهنگ غنی استان از بسیاری از مناطق کشور بهتر است، اضافه کرد: اما در بحث اختلافات خانوادگی و طلاق نسبت به سایر آسیب‌های اجتماعی پررنگ‌تر و وضعیت مطلوبی ندارد و نگران‌کننده است.

مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به ثبت ۳۵ درصد پرونده‌های حقوقی استان در ارتباط با اختلافات خانوادگی تأکید کرد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای قبل، حین و بعد از ازدواج در دستور کار سازمان‌ها قرار گیرد و با همکاری رسانه‌ها اختلافات خانوادگی مدیریت و حل‌وفصل شود.

انتهای پیام/69014/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول