اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دامغانی: کسی جرأت تعرض به خاک ایران را ندارد

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: اقتدار امروز نیروهای مسلح مرهون رشادت‌های دوران دفاع مقدس است که بازدارندگی حداکثری در جهان ایجاد کرد و کسی جرأت تعرض به خاک کشورمان را ندارد.

دامغانی: کسی جرأت تعرض به خاک ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ حمید دامغانی پیش از ظهر امروز در آیین رژه نیروهای مسلح استان سمنان که هم‌زمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس با تلاش‌های حضرت امام خمینی (ره) به نقطه عطفی برای نظام اسلامی تبدیل شد.

وی تصریح کرد: امام راحل دو اقدام مهم را انجام دادند که مردمی کردن دفاع یکی از آنها بود و سبب شد تا حمایت و حضور حداکثری آحاد مردم را در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شاهد باشیم.

امام راحل دفاع مقدس را جنگ حق و باطل نامیدند

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: امام راحل دفاع مقدس را جنگ حق و باطل و اسلام و کفر نامیدند و آن را به خوبی با فرهنگ و معارف عاشورا گره زدند و آیات قرآن کریم را به عینه در میدان عمل تجسم بخشیدند.

دامغانی بیان کرد: امام راحل فضای جبهه‌ها را انباشته و سرشار از نور معنویت، ایثار، گذشت و شهامت و همه مردم و نیروهای فعال در جبهه‌ها را متأثر از خود ساختند.

وی تصریح کرد: بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران جهاد فی سبیل الله و دفاع مقدس را در میان مردم نهادینه ساختند و این امر به رشد نظام اسلامی بسیار کمک کرد.

پشتیبانی حداکثری مردم

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: حرکت امام خمینی (ره)، پشتیبانی حداکثری مردم را به همراه داشت و نزول رحمت الهی را نیز شاهد بودیم و در دوران دفاع مقدس از نصرت، مدد و رحمت الهی برخوردار شدیم.

دامغانی افزود: تمام تهدیدهای دوران دفاع مقدس به‌خوبی به فرصت تبدیل شد و آن را به کار گرفتیم تا امروز به اقتدار بالایی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام، جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند تا نظام نوپای اسلامی را از بین ببرند؛ اما تلاش‌های امام راحل و حضور مردم در صحنه باعث دوام و قوام نظام اسلامی شد.

ابهت پوشالی استکبار فرو ریخته است

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: دشمن تا امروز نتوانسته است از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کند و ابهت پوشالی او نیز که سال‌ها با صرف هزینه‌های هنگفت سعی داشت به جهانیان نشان دهد و صدای مظلومان را خفه کند تا فکر مبارزه با استکبار را به فراموشی بسپارند و دیگر کسی در فکر مبارزه با استکبار نباشد، امروز فرو ریخته است.

دامغانی افزود: استکبار جهانی می‌خواست قدرت ایمان مردم ایران را به سخره بگیرد؛ اما تمام تلاش‌های او نقش بر آب شد و با پشتیبانی‌های مردم، اقتدار پوشالی استکبار به سخره گرفته شد.

وی تصریح کرد: رزمندگان اسلام با هدایت‌های امام خمینی (ره)، قدرت ایمان را در میدان عمل به رخ جهانیان کشیدند و پایه‌های پیشرفت کشور، نظام و انقلاب اسلامی را برقرار کردند.

بازدارندگی حداکثری در جهان

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: اقتدار امروز نیروهای مسلح مرهون رشادت‌های دوران دفاع مقدس است که بازدارندگی حداکثری در جهان ایجاد کرده است و امروز کسی جرأت تعرض به خاک کشورمان را ندارد.

دامغانی بیان کرد: همه این‌ توفیقات را مدیون حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس هستیم و آن سیر تا امروز هم ادامه دارد.

وی گفت: رزمندگان استان سمنان نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند و در این استان، ۱۲۵ خانواده دارای دو شهید، پنج خانواده دارای سه شهید، سه هزار شهید والامقام دوران دفاع مقدس و هفت هزار جانباز وجود دارد که نشان‌دهنده اوج ایثارگری در استان سمنان است.

مردم  سمنان در ۵۵ عملیات دفاع مقدس شرکت کردند

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: استان سمنان مقام دوم را در شاخص‌های ایثارگری در کشور در اختیار دارد و با اعزام ۴۱ هزار رزمنده به نسبت جمعیت در جایگاه دوم اعزام رزمندگان قرار گرفته است.

دامغانی اضافه کرد: مردم استان سمنان در ۵۵ عملیات دوران دفاع مقدس شرکت کردند و عمده آنها در خطوط مقدم جنگ به شهادت رسیدند که این افتخاری برای استان سمنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول