اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نصر اصفهانی: شرایط زیست خوب مردم را فراهم کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت شهدای دفاع مقدس گفت: امید دارم بتوانیم قدردان این همه ایثار باشیم و شرایطی فراهم کنیم که مردم در سایه این ایثار و از خودگذشتگی شرایط خوبی برای زیست داشته باشند.

نصر اصفهانی: شرایط زیست خوب مردم را فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان که با حضور 11 نفر از اعضای شورای شهر برگزار شد ضمن گرامیداشت ایثارگران و شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: امید دارم بتوانیم قدردان این همه ایثار باشیم و شرایطی فراهم کنیم که مردم در سایه این ایثار و از خودگذشتگی شرایط خوبی برای زیست داشته باشند.

شرایط زیست خوب مردم را فراهم کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: یکی از مأموریت‌های ما این است که شرایطی فراهم کنیم که مردم در این شرایط مطلوب همواره به یاد مسببان این شرایط مطلوب باشند و با خاطراتی خوش دوران 8 سال دفاع مقدس را مرور کنند؛ یکی از راه‌های تجلیل از شهدا این است که با کار و تلاش و شبانه‌روزی در رفع مشکلات مردم بکوشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید باکری پیش از شهادت در مورد پایان جنگ پیش‌بینی معروفی دارد، گفت: بعد از جنگ رزمندگان به 3 گروه تقسیم می‌شوند، گروهی از کار خود پشیمان شده، گروهی بدون پشیمان شدن از کار خود فاصله گرفته و مشغول فعالیت‌های اقتصادی می‌شوند و گروه سوم هم ثابت قدم مانده و تا مرز دق کردن پیش می‌روند.

نصراصفهانی با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی حیات دیگری را در شهر می‌بینیم و شاهد سرزندگی شهرها با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: امروز مسأله آموزش و پرورش یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و غفلت ما از آموزش و پرورش خسارت‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جمله‌ای از جبران خلیل جبران مبنی بر اینکه برای تاختن به هر تمدنی به 3 رکن تعلیم، خانواده و الگوهایی که در آن جامعه وجود دارند می‌تازند، گفت: این 3 رکن امروز به نوعی مورد تاخت و تاز قرار گرفته و ما باید به حد وسع خود باید تلاش کنیم در حد توان خود از این 3 محور حفاظت داشته باشیم.

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش از مصادیق هزینه و فایده است

وی با اشاره به حضور حدود 320 هزار دانش‌آموز در مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در آغاز مهر ماه، بیان کرد: قطعاً کسانی در طول تابستان برای سازماندهی و ساماندهی مسائل مربوط به دانش‌آموزان متحمل زحماتی شدند که چند روز قبل تحت عنوان زنگ مهر و آغاز فعالیت ستاد مهر شاهد این بودیم که تمام نهادهای ذیربط کوشیده بودند که شرایط خوبی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان رقم بزنند.

نصراصفهانی تصریح کرد: امید دارم امسال شاهد شرایط خوبی در حوزه آموزش و پرورش در شهر، استان و کشور باشیم، سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش با بالغ بر یک میلیون نفر کارمند و معلم از مصادیق هزینه و فایده بوده و به هیچ عنوان سود از دست رفته تلقی نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه اذعان کرد: امید دارم همه کسانی که در جایگاه معلمی قرار دارند به رسالت خود فکر کنند، همچنین علاوه بر اینکه مسؤولان باید توجه کنند که معلمان در شرایط خوبی به جهت منزلت اجتماعی، اقتصادی و محل رجوع بودن به سر ببرند، البته معلمان نیز در بخش خودمنزلت‌بخشی باید رسالت‌های خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

حمایت مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری

وی با اشاره به پنجم مهر ماه روز گردشگری و جهانگردی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در شورای شهر باید گردشگری باشد، البته در 2 سال گذشته در این حوزه اتفاقات خوبی افتاد، در این زمینه کارهای مشترکی با اداره کل بازرگانی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رقم خورد همچنین طرحی تحت عنوان «اصفهان 2020» را داشتیم که امید داریم با این پروژه شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

نصراصفهانی در ادامه به بیان آمار گردشگری در جهان پرداخت و مطرح کرد: در سال 2016 میزان هزار و 340 میلیارد دلار درآمد گردشگری در دنیا بوده و بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون نفر گردشگر در دنیا جابجا شده‌اند که سهم جمهوری اسلامی ایران از این آمار 4 میلیون و 300 هزار نفر گردشگر و 3 میلیارد و 730 میلیون دلار درآمد بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری صنعت پاکی است و غفلت امروز ما می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در آینده متوجه ما کند.

وی با تأکید بر اینکه هر کسی بخواهد در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کند مورد حمایت شورای شهر و مدیریت شهری قرار می‌گیرد، ابراز کرد: اگر مدعی هستیم که فرش قرمز بر سر راه سرمایه‌گذاران پهن کنیم حتماً یکی از بخش‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد گردشگری و فعالان در این عرصه است.

شهر مناسب زیست معلولان نیست

نصراصفهانی با اشاره به فوت یکی از شهروندان روشندل در کنار یکی از اتوبوس‌های بی آر تی به دلیل بروز مشکلی، تأکید کرد: تمام سازمان‌های ذیربط در شهرداری و مدیران مناطق 15 گانه باید در امر مناسب‌سازی و ایجاد شریط مناسب برای معلولان وجانبازان تلاش کنند و موجب رفت و آمد معلولان در محیط امن شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر شاهد حضور کم افراد با معلولیت‌های مختلف در شهر هستیم به این دلیل است که شهر مناسب زیست معلولان نیست، اضافه کرد: بنا داریم کمیته‌ای در زیرمجموعه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست تحت عنوان کمیته معلولان تشکیل شود که افرادی از معلولان هم حضور داشته باشند و مشکلات آن‌ها بررسی شود.

وی با اشاره به تصویب مبلغ 4 میلیارد تومان برای مناسب‌سازی معابر، گفت: این مبلغ تکافوی نیازهای ما را برای اصلاح معابر نخواهد داشت ضمن اینکه باید مراقبت داشته باشیم که هرگونه ساخت و سازی در شهر از استانداردهای لازم برای معلولان برخوردار باشد و در طرح‌هایی هم که اجرا می‌شود شرایط این افراد در نظر گرفته شود.

نصراصفهانی در ادامه با اشاره به نصب موانعی در پیاده‌روها توسط شهرداری‌ها به درخواست اهالی محل خاطرنشان کرد: این مسأله بدون درنظرگرفتن این است که معلولان خصوصاً افراد نابینا برای تردد دچار مشکل می‌شوند، معاونت شهرسازی باید در این راستا تلاش کند و ترتیبی اتخاذ شود که مناسب‌سازی بهتر از گذشته دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: اصفهان شهری با مواریث به جامانده از گذشتگان و آثار ارزشمند است و همین آثار ارزشمند است که باعث شده که اصفهان همانند نگینی در کشور و جهان بدرخشد، ما موظف هستیم از این میراث تاریخی و فرهنگی حفاظت کنیم.

وی همچنین گفت: با توجه به مسؤولیت سنگینی که در این رابطه داریم باید بررسی شود که اگر نیاز است یک شهرداری با یک سری ساز و کار مناسب و افراد متخصص ایجاد شود که کار آن فقط رسیدگی به امور میراثی و آثار تاریخی باشد.

اتحاد نامقدس برای مقابله با انقلاب نوپای ایران

فتح‌اله معین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان‌دستور خود اظهار کرد: 31 شهریور هر سال یادآور تجاوزی گسترده از سوی اجانب به ملتی برخاسته از انقلابی تاریخ‌ساز است، ملتی که با تمام توان خود به دنبال ایجاد بنایی جدید و محکم برای اداره امور کشور و عمل به شعارهای انقلابی بودند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این تجاوز قبل از هر چیز برای نابود کردن انقلاب در نطفه خود و از بین بردن امید به تغییر در میان همه انسان‌های مظلوم در تمامی کشورهای جهان و نابودی طرح اسلام اصیل برابر خوانش رهبر کبیر انقلاب بود.

وی تصریح کرد: دشمن غافل از این بود که این اقدام باعث خودباوری، اعتماد به نفس، اتحاد، شجاعت و شهامتی در بین ملتی انقلابی می‌شود که خود الگوی جدیدی برای تمامی ملت‌ها در سراسر جهان خواهد بود.

معین با اشاره به تجمع گسترده مردم برای از اعزام به جبهه در تمام ایام جنگ تحمیلی بیان کرد: اتحاد، شجاعت و شهامت مردم قبل از هر چیزی باعث شکست و بی آبرویی عوامل تجاوز و حامیان آن شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که این پایمردی در مقابل تمامی جبهه استکبار و علیه شرایط ایجاد شده به دنبال سرکوب کلیه نهضت‌های آزادی‌بخش در جهان ایجاد شد، به همین علت تمامی دولت‌ها برای شکست انقلاب نوپای ایران در اتحادی نامقدس وارد شدند.

400 نقطه از شهر اصفهان در طول جنگ مورد حمله قرار گرفت

وی با اشاره به عظمت اراده و مقاومت ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس، مطرح کرد: ایجاد این روحیه در جامعه بیش از هر چیز ناشی از امید مردم به تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در جامعه، اعتقاد و اعتماد آنان به امام خمینی، ایجاد امید در مردم برای حفظ کرامت و حقوق انسانی و حرکت در جهت رعایت عدالت در جامعه و جلوگیری از تبعیض و امید به آینده روشن از ریق ایجاد زمینه مشارکت مردم در مدیریت و بازسازی کشور بوده است.

معین با تأکید بر اینکه زمینه‌ساز تمامی این مقاومت‌ها و حضور همه جانبه مردم پیروی از فرهنگ انسان‌ساز اسلام و تعالیم عالیه ائمه معصوم شیعه خصوصاً نهضت انسان‌ساز عاشورا است، بیان کرد: به جز اندکی افراد مغرض مابقی مردم در این حماسه وارد صحنه شدند و حماسه‌سازی‌های رزمندگان اسلام برای همیشه در تاریخ کشور ماندگار خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش فراموش نشدنی و حضور آحاد مردم اصفهان در جبهه‌های حق علیه باطل، عنوان کرد: 400 نقطه از شهر اصفهان در طول 8 سال دفاع مقدس مورد حمله دشمن قرار گرفت.

وجود اتحاد در کشور در عین اختلاف سلیقه سیاسی

وی همچنین بر ماندگاری نقش بی‌بدیل فرماندهان اصفهانی در جنگ تحمیلی در حافظه تاریخی ملت ایران تأکید کرد و گفت: بعد از گذشت 3 دهه از پیروزی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس باز هم برخی از مراکز قدرت تلاش می‌کنند که این حماسه‌ها را به فراموشی بسپارند، قبل از هر چیز باید از این کج‌فهمی اظهار تأسف کرد.

معین در ادامه عنوان کرد: هر چند اختلاف سلیقه‌هایی در فضای سیاسی کشور وجود دارد اما قاطعانه باید گفت که هیچ یک از این تشکل‌ها در مقابله با ستیزه‌جویی، دفاع از مردم و میهن اسلامی ذره‌ای تردید ندارند و با همان روحیه 8 سال دفاع مقدس آماده محافظت از جمهوری اسلامی ایران هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: در این شرایط باید تلاش کرد که از مصادره ایثارگری مردم توسط برخی از گروه‌ها و توهین به رقبای سیاسی که اکثراً سابقه طولانی‌تر و مؤثرتری در دفاع مقدس داشته‌اند و از ایجاد شکاف در جامعه به بهانه خودی و غیرخودی بودن آن‌ها جلوگیری کرد.

ایران آماده جهش علمی بزرگ

وی تصریح کرد: کشور ایران با داشتن 800 میلیون نفر جمعیت و ساختاری جوان و وجود مراکز متعدد دانشگاهی و دانش‌آموختگان آماده به کار می‌تواند جهشی بزرگ را در زمینه علمی و اقتصادی در کشور رقم بزند؛ زیبنده کشوری انقلابی با چنین سوابقی درخشان نیست که در زمره کشورهای مهاجرفرست قرار گیرد.

معین در ادامه گفت: می‌توان در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه از طریق تولیدات غیرنفتی، صنعتی و کشاورزی نیاز ارزی کشور را تأمین کرد که پرداختن به این موضوع در زمره سیاست‌های دفاعی کشور قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد شرایط جذاب و قانونمند برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، حمایت از مراکز تولیدی، جلوگیری از رانت و ویژه‌خواری و طرح برخی نمونه‌های آن در برخی مقامات قضایی و اصلاح قوانین مربوط به تولید از نیازهای اولیه این سیاست است؛ از اصلاح نظام‌های آموزشی و دانشگاهی و توسعه مراکز کارآفرینی و بهبود مراکز کسب و کار نباید غافل شد تا همچنان شاهد سرافرازی همه ایرانیان باشیم.

اصفهان پیشتاز در هوشمند شدن

اصغر برشان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به عنوان دومین ناطق نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن مهر ماه اظهار کرد: «شهر هوشمند» مفهومی است که در سال‌های اخیر در حوزه مدیریت شهری در دنیا وارد شده و در کشور ما نیز بسیار مورد استقبال و استفاده قرار گرفته و از آن صحبت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهر هوشمند استفاده و بازاستفاده از داده و اطلاعات برای ارائه سرویس‌های شهری به شهروندان و مخاطبان براساس چرخه اطلاعات است، اصفهان به لحاظ جنبه تاریخی و گردشگری، از دیرباز قدم‌هایی را در حوزه شهر الکترونیک و زیرساخت‌های شهر هوشمند برداشته است و می‌تواند یکی از شهرهای پیشرو در حوزه شهر هوشمند در ایران و منطقه خاورمیانه باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون واحد مدیریت شهری در کشور ما وجود ندارد، گفت: شهرداری به لحاظ مسؤولیت‌های مختلفی که در حوزه شهر برعهده دارد، می‌تواند در تحقق شهر هوشمند اصفهان تأثیر مطلوبی داشته باشد و به همین دلیل نقشه راهی برای تحقق شهر هوشمند اصفهان تهیه شده است.

برشان با بیان اینکه اصفهان یکی از 5 شهر پیشتاز کشور در راستای فراهم کردن زیرساخت شهر هوشمند در کشور است، اذعان کرد: تلاش می‌کنیم در 5 سال آینده برترین شهر کشور در این زمینه باشیم، برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این حوزه لازم است تا راه را برای مشارکت و همکاری بخش خصوصی در این زمینه فراهم کنیم، چراکه شهر هوشمند دارای جذابیت‌های مختلف برای حضور بخش خصوصی است.

اصفهان هوشمند شهری زیست‌پذیر و تاب‌آور خواهد بود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هدف از شهر هوشمند اصفهان ارائه خدمات با استفاده از انواع سیستم‌های هوشمند و سایر ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به کلیه مخاطبان است، گفت: در این راستا شهر ارزان‌تر و بهینه‌تر اداره شده و خدمات نیز با تنوع و دقت بیشتر، خطای کمتر، دسترس‌پذیری افزون‌تر، در زمان مناسب‌تر و با نظارت دقیق‌تر و با کمک و همراهی مخاطبان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر هوشمند خدمات و سرویس‌ها به صورت برخط انجام خواهد گرفت، اذعان کرد: در شهر هوشمند محیط زیست، آب و هوا و فضای شهری به سمت سلامت و زیست‌پذیری بیشتر پیش می‌رود و اصفهان شهری زیست‌پذیر و تاب‌آور خواهد بود که مسؤولان پاسخگو خواهد داشت.

تذکرات عضو شورا به شهردار اصفهان

فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در بخش تذکرات این جلسه شورا شهردار اصفهان اصفهان را خطاب قرار داد و گفت: چهارباغ به عنوان یک گذر فرهنگی در بردارنده تاریخ جمعی و بخشی از هویت اصفهان و شهروندان ساکن در آن است، مبادا در بازسازی و بازتعریف این گذر فرهنگی به گونه‌ای عمل شود که با یک اشتباه کوچک تمامی اقدامات ارزشمند و سازنده زیر سؤال برود یا زیبایی آن در سایه فراموشی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: از آنجایی که مردم در روزهای گذشته به تعویض صندلی‌های خاطره انگیز چهارباغ واکنش منفی نشان داده‌اند شایسته است در این تصمیم تجدید نظر شود و در انتخاب مبلمان شهری متناسب با تاریخ و هویت چهارباغ بیشتر اندیشیده شود.

وی ضمن بیان این انتقاد که همچنان نحوه اداره سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تعیین تکلیف نشده است، گفت: شایسته است در اسرع وقت مشخص شود که این سازمان همچنان باید بر مبنای ماده 84 قانون شهرداری اداره شود یا براساس ماده 54، چراکه ادامه این ابهام موجب سردرگمی و بروز اشکالات سیستمی خواهد بود.

روشن در پایان با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه تئاتر شهر، آمفی تئاتر پردیس هنر و پرداخت مطالبات مالی معوقه هنرمندان در روز اصفهان بیان کرد: باید از طراحی میدانی پروژه‌ها همزمان با اجرای آن جلوگیری شده و کار به متخصصان و مشاوران حاذق سپرده شود.

استفاده روزانه 9 تا 12 هزار نفر از پایانه کاوه

امیراحمد زندآور رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در به عنوان دومین تذکردهنده بیان کرد: پایانه مسافربری کاوه در سال 1370 افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در آن زمان، به نوعی بیرون از بافت شهر اصفهان و در فضایی باز قرار داشت، اما توسعه فضاهای مسکونی و تجاری در شمال شهر اصفهان در طول 28 سال گذشته باعث شده است اکنون این پایانه در یکی از پرتراکم‌ترین نقاط جمعیتی شهر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروزه پایانه مسافربری کاوه در میان برج‌های سر به فلک کشیده محصور شده و این مسأله مانعی جدی برای جابجایی هوا در این ناحیه است، بررسی داده‌های آلودگی هوا نشان می‌دهد که خیابان کاوه شمالی یکی از آلوده‌ترین نقاط شهر اصفهان بوده که قطعاً یکی از دلایل اصلی آن وجود پایانه کاوه است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار روزانه بین 9 تا 12 هزار مسافر از این پایانه استفاده می‌کنند که حجم قابل توجهی است، ابراز کرد: پایانه کاوه پایانه اصلی شهر اصفهان جهت مسافرت به اقصی نقاط کشور است، علاوه بر این حجم اصلی، بخشی از اتوبوس‌ها در حاشیه این خیابان اقدام به مسافرگیری می‌کنند که این مسأله در تمام طول روز ادامه دارد و موجب اختلال در روند حمل و نقل منطقه شده است.

پایانه کاوه جابجا شود

زندآور با بیان اینکه با بیان اینکه یکی از نکاتی که کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که خیابان کاوه، کریدور اصلی جهت دسترسی حدود 500 هزار نفر از ساکنان مناطق شمال اصفهان به خصوص شهرک کاوه، ملک‌شهر و حتی شاهین‌شهر به مرکز شهر است و در نقشه‌ها و مدارک قدیمی عملکرد این خیابان، بزرگراه بوده که به تدریج با بارگذاری‌های متعدد تجاری و مسکونی عملکرد آن به خیابان تقلیل یافته است.

رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت: با توجه به اینکه یکی از مقاصد راهبردی در برنامه عملیاتی اصفهان 1400 شهرداری اصفهان، کاهش آلایندگی محیطی، بهینه‌سازی عبور و مرور شهری و در ذیل آن رفع گلوگاه‌های ترافیکی است، قطعاً جابجایی و تهسیل در روند جابجایی پایانه کاوه به منطقه‌ای مناسب می‌تواند اقدامی مؤثر در راستای کاهش بار ترافیکی منطقه و بهبود شرایط سلامت هوا باشد.

انتهای پیام/63088/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول