اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصارالله: 21 سپتامبر روز سقوط قیمومیت خارجی است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که روز 21 سپتامبر(روز پیروزی انقلاب مردم یمن) روز سقوط قیمومیت خارجی و هیمنه سعودی و آمریکایی بر یمن است.

انصارالله: 21 سپتامبر روز سقوط قیمومیت خارجی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح گفت که روز بیست و یکم سپتامبر(سالروز پیروزی انقلاب مردم یمن در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ /۳۰ شهریور ۹۳) روز سقوط قیمومیت بیگانگان است.

وی روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که «۲۱ سپتامبر روز پس گرفتن کرامت مردم یمن و حاکمیت این کشور از چنگال گرگ‌ها است».

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد که سال ۲۰۱۴ در چنین روزی بود که به «هیمنه مطلق» عربستان سعودی و آمریکا بر یمن پایان داده شد.

سال ۲۰۱۴ برای یمن، تحولات جدیدی را به ارمغان آورد که مهمترین آن، خیزش مجدد مردم به دلیل عدم تحقق مطالباتشان در انقلاب سال ۲۰۱۱ علیه رژیم «علی عبدالله صالح» بود.

در سال ۲۰۱۱ مردم یمن علیه رژیم «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق این کشور قیام کردند و با تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز که با خیزش‌های مردمی در دیگر کشورهای عربی هم‌زمان بود، وی را مجبور به کناره‌گیری از قدرت کردند اما شورای همکاری خلیج فارس و برخی طرف‌های هم‌پیمان غربی تلاش کردند، این انقلاب را به نفع خود مصادره کنند، اما در سال ۲۰۱۴ مردم بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و این‌بار با حمایت جنبش انصارالله، انقلاب آنها به ثمر نشست.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول