اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آزادی یک گروگان ایرانی دزدان دریایی سومالی/ شرایط هولناک 3 گروگان دیگر

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام خبر آزادی «محمد شریف پناهنده» ملوان ایرانی در بند دزدان دریایی سومالی گفت که این فرد با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روزهای آینده به تهران می آید.

آزادی یک گروگان ایرانی دزدان دریایی سومالی/ شرایط هولناک 3 گروگان دیگر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، یک گروه بشردوستانه برای آزادی گروگانهای اسیر شده توسط دزدان دریایی سومالی اعلام کرد که یک شهروند ایرانی بعد از 4 سال و نیم اسارت آزاد شده است و اکنون در راه بازگشت به خانه است. 

در بیانیه‌ای که این سازمان بشردوستانه روز شنبه منتشر کرده است آمده است که محمد شریفی پناهنده به طور فزاینده‌ای بیمار بوده و در صورت عدم آزادی مرگ وی حتمی بوده است. 

این سازمان می‌گوید که او یکی از 4 گروگان باقیمانده در دستان دزدان دریایی سومالی است. کشتی ماهیگیری آنها در مارس 2015 ربوده شده بود. 

این سازمان همچنین اعلام کرده است که آقای پناهنده چند روز دیگر بعد از طی کردن روند درمانی اولیه به ایران بازخواهد گشت و اضافه کرده است که 3 گروگان ایرانی دیگر نیز در شرایط هولناک نگهداری می شوند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز پیش از این در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با تشریح اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه برای آزادی این ملوان ایرانی گفته بود: یکی از ملوانان اسیر ایرانی به نام «محمد شریف پناهنده» از بند دزدان دریایی سومالی آزاد شده و با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد.

وی عنوان کرد: محمد شریف پناهنده پس از رهایی از بند دزدان دریایی و مراقبت‌های اولیه پزشکی در شهر گالکایو در غرب سومالی به شهر گروئه در ایالت پونتلند منتقل و عصر امروز وارد اتیوپی می‌شود و پس از انجام معاینات پزشکی عازم ایران خواهد شد.

موسوی همچنین ابراز امیدواری کرد با ادامه پیگیری‌های وزارت امور خارجه، سه ملوان دیگر باقی مانده در اسارت دزدان دریایی نیز به زودی آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/م 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول