اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آغاز بارش‌های شدید در استان‌های شمالی از امشب/سرما و باد در شمال

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از اوایل امشب بارش شدید باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ‌پیش‌بینی می‌شود که بیشترین مقدار بارش در گیلان و نیمه غربی مازندران بین 50 تا 100 میلیمتر خواهد بود.

آغاز بارش‌های شدید در استان‌های شمالی از امشب/سرما و باد در شمال

فریبا گودرزی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آینده بیان کرد:‌ بعد از ظهر امروز و اوایل امشب به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی سواحل خزر در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در سواحل خزر کاهش نسبی دما و بارش باران خواهیم داشت همچنین در استان‌های اردبیل و خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز‌ وزش باد شدید، رگبار باران و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می شود؛ کاهش دما در مناطق یادشده ۷ تا ۱۲ درجه برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ در اواخر وقت امروز و فردا دریای خزر مواج است، اضافه کرد: فردا در استان‌های مازندران، گیلان و بخشی از مناطق گلستان، بارش شدت بیشتری دارد.

گودرزی اظهار داشت: روز دوشنبه در استان‌‌ گیلان بارش باران و در مازندران بارش پراکنده باران خواهیم داشت و روز سه‌شنبه در گیلان و مازندران بارش به صورت پراکنده خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه هفته جاری تا پایان هفته افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد و آسمان صاف خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران تا چهارشنبه هفته جاری صاف پیش‌بینی می‌شود، فردا در تهران بیشینه دما ۳۳ درجه و کمینه دما ۱۹ درجه خواهد بود که نسبت به امروز که بیشینه دما ۳۶ درجه بود، سه درجه بیشینه دما کاهش می‌یابد و کمینه دمای تهران نیز فردا ۵ درجه ‌کاهش می‌یابد.

محرابی‌نیا اظهار داشت: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت: از اوایل امشب‌ تشدید باد شمالی بر روی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که سرعت باد بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود‌.

محرابی‌نیا اظهار داشت: از اوایل امشب بارش شدید باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ‌پیش‌بینی می‌شود که بیشترین مقدار بارش در گیلان و نیمه غربی مازندران بین 50 تا 100 میلیمتر خواهد بود؛ این موجب آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها‌ و مواج شدن دریا، خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی یادآور شد: توصیه می‌شود مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از ‌تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی و شنا کردن در دریا در این مدت جلوگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول