اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد از صدور مجوز برای ساخت و ساز روی گسل تبریز

فرماندار تبریز در تشریح حوزه شهرستان تبریز به ریزش کوه در منطقه باغمیشه گفت: برخی‌ از طرف من گفت‌وگو زده بودند که علت ریزش کوه آب است در حالی که من چنین حرفی نزده بودم و اصلا بیان علت ریزش در حیطه کارشناسان امر است.

انتقاد از  صدور مجوز برای ساخت و ساز روی گسل تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهروز مهدوی امروز در حاشیه نشست خبری با عنوان "بررسی نقش رسانه‌ها در توسعه مشارکت سیاسی_ اجتماعی بانوان" در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن اول مهرماه اظهار کرد: هیچ مشکلی برای بازگشایی مدارس در استان وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است. 

فرماندار تبریز در تشریح حوزه شهرستان تبریز به ریزش کوه در منطقه باغمیشه اشاره کرد و گفت: برخی‌ از طرف من گفت‌وگو زده بودند که علت ریزش کوه آب است در حالی که من چنین حرفی نزده بودم و اصلا بیان علت ریزش در حیطه کار من نیست. 

وی ادامه داد: با توجه بر اینکه شیب کوه در آن منطقه بالای ۶۵ درصد است و اصولاً کارهای عمرانی و زیرسازی‌ها شیب کوه نهایت ۴۵ درصد می‌شود، آن را هم باید ترانس‌بندی و ترانشه‌بندی می‌کردند که نشده است. 

فرماندار تبریز افزود: سابقه منطقه به سال ۷۹ برمی‌گردد و نباید شهرداری وقت اجازه ساخت و ساز می‌داد. 

مهدوی تصریح کرد: نزدیکی به کوه با شیب بسیار تند و نوع جنس خاک (نرم) منجر شده تا سنگ‌ها پوسته پوسته شده و هوازدگی مابین لایه‌های رسوبی و بارندگی فصلی منجر به ریزش کوه شود.

وی توضیح داد:  در حال حاضر ساکنان بعد از سه روز ترک منازل خود، به خانه خود بازگشته‌اند ولی ما حضور آنها را تائید نمی‌کنیم و طبق نظریه کارشناسان باید سنگ بالای کوه برداشته شود، چراکه علت ریزش همان بود.   

مهدوی خاطرنشان کرد: گسل بزرگ تبریز دقیقا از روی کوه عینالی و باغمیشه می‌گذرد و جای تعجب دارد که چرا باید اجازه ساخت و ساز در این مناطق داده می‌شد. 

فرماندار تبریز تاکید کرد: گسل تبریز گسل بزرگی است و حالا سوال اینجاست که چه کسی روی گسل و نزدیکی به آن را برای شهرک مسکونی مصوب کرده است؟ 

وی یادآور شد: در ساخت اتوبان  پاسداران مقرر بود تا در بالادست اتوبان هیچ‌گونه ساخت و سازی صورت نمی‌گرفت ولی بعد از اتوبان شهرک شهید بهشتی، رشدیه، باغمیشه تشکیل شده است. 

مهدوی تصریح کرد: به جای دلسوزی برای حاشیه‌نشینی در وقتش باید عملکرد خوبی داشتیم، چراکه ترحم بی‌جا غیر قابل قبول است و حاشیه‌نشین محصول همان دلسوزی است که اجازه ساخت داده شد. 

فرماندار تبریز با بیان اینکه قصور موضوعی است که هیچ‌کسی بر عهده نمی‌گیرد و باید کمیسیون ماده ۱۰۰ دستور قلع و قمع می‌داد، گفت: الان باید برزن‌هایی که روزی چشم‌های خود را در منطقه بهشتی بسته و شاهد گسترش این خانه‌ها شده‌اند، پاسخ بدهند. 

وی متذکر شد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر در مناطق کم‌برخوردار و نامناسب زندگی می‌کنند و در خود کوی بهشتی که سال گذشته در اثر بارش و به علت نمناک شدن، دچار ریزش شد هیچ اصول فنی در آن رعایت نشده بود. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول