اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ریشه 40 درصد جرائم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه 40 درصد جرائم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: مسؤولان و مدیران پدرانه و دلسوزانه بر زیر مجموعه خود نظارت و ضمن پیشگیری از اعتیاد، با معضل اعتیاد و عرضه مواد مخدر مبارزه کنند.

ریشه 40 درصد جرائم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی شادمان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی با موضوع پیشگیری از عرضه و فروش مواد مخدر در حاشیه مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ضمن تشدید نظارت و بازرسی در حاشیه مدارس باید از رسانه‌های مختلف، فیلم، تئاتر و ... در شناساندن و معرفی معضلات مواد‌مخدر و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و دانشجویان بهره گرفت.

 وی با بیان اینکه 40 درصد جرائم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است، افزود: مسؤولان و مدیران پدرانه و دلسوزانه بر زیر مجموعه خود نظارت و ضمن پیشگیری از اعتیاد، با معضل اعتیاد و عرضه مواد مخدر مبارزه کنند.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور، گفت: شبکه بهداشت نسبت به شناسایی معتادان در دستگاه‌های اجرایی و ... اقدام کند و آموزش و پرورش نیز در حاشیه و درون مدارس نظارت لازم را داشته باشند.

 

*ضرورت نگاه واقع‌بینانه به اسیب‌های اجتماعی

معاون فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه، اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیته مبارزه با عرضه و فروش مواد مخدر در حاشیه مدارس و دانشگاه‌ها مباحث مختلف مطرح شد و پیرامون کمپ‌ترک اعتیاد نیز بر حضور پزشک متخصص ام.ام. تی تاکید شد.

رقیه صفری افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها یکی از آسیب‌ها عرضه و فروش مواد مخدر در حاشیه و حتی داخل این مراکز آموزشی و علمی است که نیاز است برای جلوگیری از این امر راهکارهای لازم ارائه شود.

وی با بیان اینکه داده‌های آماری برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به ما کمک می‌کند، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه واقع بینانه ضرورت دارد  البته باید با حفظ کرامت انسانی در پی اصلاح افراد در مراکز اداری و آموزشی باشیم.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: عملیات پاکسازی نقاط آلوده خصوصا مناطق هدف به ویژه حاشیه مدارس طرح هدف هر ساله انجام و افراد متخلف هم دستگیر و تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

علی حسنی افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی باید همکاری بیشتری با نیروی انتظامی در معرفی افراد مظنون داشته و موارد مشکوک را اطلاع رسانی کند.

وی گفت: کارشناسان انتظامی در طول سال تحصیلی با هماهنگی مسؤولان مراکز آموزشی ضمن حضور در مراکز و آموزش، هشدارهای لازم را می‌دهند.

انتهای پیام/86023/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول