اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

راه‌اندازی پرواز مشهد-بیشکک همکاری‌های اقتصادی با قرقیزستان را تسهیل می‌کند

استاندار خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی خط پروازی مستقیم «مشهد-بیشکک» مشکلات تجار ایرانی و قرقیزستانی را برطرف و توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را تسهیل می‌کند.

راه‌اندازی پرواز مشهد-بیشکک همکاری‌های اقتصادی با قرقیزستان را تسهیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در دفتر استاندار برگزار شد، در تشریح دستاوردهای سفر اخیر خود به جمهوری قرقیزستان گفت: علاوه بر نشست‌های امنیتی و انتظامی که در بیشکک برگزار شد، نشستی هم با تعداد قابل ملاحظه‌ای از تجار و تولیدکنندگان خراسانی داشتیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم موانع موجود در حوزه حمل‌ونقل بین دو کشور با تعامل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی برطرف شود تا شاهد تاثیرات مثبت در این زمینه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات تجار و روابط بین دو کشور ایران و قرقیزستان باید خط پروازی مستقیم «مشهد ـ بیشکک» راه‌اندازی شود، بیان کرد: با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی می‌توان این خط پروازی را که دارای توجیه اقتصادی است، راه‌اندازی کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: در ادامه سفر به قرقیزستان از تعدادی واحد صنعتی تولیدی فعال در منطقه آزاد بیشکک بازدید کردیم که توسط ایرانیان خراسانی و مشهدی اداره می‌شد و محصولاتشان فروش خوبی هم در بازار دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این سفر مقرر شد متناسب با موافقتنامه امنیتی و انتظامی بین ایران و قرقیزستان حدود 300 کالا به صورت ترجیحی و تخفیفی از طرف ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر و در مقابل 500 کالا از آن کشورها به ایران وارد شود.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح فرآیندهای صدور مجوز و کسب‌وکار در خراسان رضوی تاکید کرد: اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است که در جلسه آینده شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، گزارش جامعی از روند اجرایی اصلاح فرآیندها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 70051/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول