اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

معلولان سمنانی؛ منتظر اجرای قانون مناسب‌سازی

فرماندار شهرستان سمنان بر لزوم اجرای قانون مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای معلولان در این شهرستان تأکید کرد.

معلولان سمنانی؛ منتظر اجرای قانون مناسب‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعباس دانایی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان سمنان، ضمن قدردانی از اقدامات مطلوب برخی دستگاه‌ها در مناسب‌سازی شهری مرکز استان بیان کرد: طبق ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولان، تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف هستند تا در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها، اماکن و معابر عمومی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

وی صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمام ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی ازجمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مناسب‌سازی در مرکز استان منوط دانست که باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سمنان عزم جدی، دید مثبت و نگاه جهادی مدیران دستگاه‌ها را برای تحقق اهداف مناسب‌سازی فضاها برای معلولان خواستار شد.

در این جلسه، بر اجرای قانون مناسب‌سازی در ساختمان‌های جدید دستگاه‌های اجرایی و شهرداری مرکز استان تأکید و مقرر شد که موضوع با جدیت از سوی بهزیستی به‌عنوان دبیرخانه ستاد پیگیری شود.

در این جلسه، پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر شد تا دستگاه‌های متولی نسبت به فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در این حوزه با رعایت قوانین و تکریم معلولان، تهیه بانک اطلاعاتی از اماکن نامناسب توسط شهرداری و برگزاری دوره‌های آموزش برای کارشناسان دستگاه‌ها در جهت استانداردسازی نقاط ازجمله اقدامات ستاد مناسب‌سازی اقدام کنند.

انتهای پیام/2568/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول