اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

نهادهای متولی به جای تصمیم‌گیری در مسجد خدمت کنند/ اهمیت جذاب‌سازی مساجد

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد وظیفه دارند، در مساجد خدمت کنند، نه اینکه برای مساجد تصمیم گیری کنند.

نهادهای متولی به جای تصمیم‌گیری در مسجد خدمت کنند/ اهمیت جذاب‌سازی مساجد

 به گزارش خبرگزاری فارس، سومین نشست «تقویت اقتدار اجتماعی مساجد» از سلسله نشست‌های «گفتگوهای فرهنگی به مثابه راهبرد حل مسئله» عصر روز سه‌شنبه ٢٦ شهریور در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با موضوع «ایجاد جذابیت در فعالیت‌های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به جایگاه مهم کارکرد اجتماعی مساجد اظهار کرد: اگر می‌خواهیم، خانه‌های خدا، مساجد برقراری باشند، باید تلاش صورت گیرد که این پایگاه‌ها ارتباط خود را با اهالی پیرامونی مسجد حفظ کنند و در این زمینه لازم است، بدانیم که چگونه باید جذابیت مساجد را افزایش داده و از ظرفیت آن استفاده کنیم.

ارزانی با اشاره به رونمایی از سند تحول راهبردی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که اخیرا در شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام شد، تصریح کرد: در این سند تحول برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تا افق ١٤١٤ یعنی ١٧ سال آینده مشخص شده و برنامه‌های ارزشمندی برای اجرا در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: سند پشتیبان این سند راهبردی نیز در قالب ٢٠ محور آماده شده که کمک می‌کند برنامه‌ها به صورت مستحکم دنبال شوند.

وی بر لزوم تقویت پیوند «خانه، مسجد و مدرسه» تاکید و خاطر نشان کرد: اهتمام به این موضوع، همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و در این زمینه برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری برای اجرا در دستور کار است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: به طور قطع افزایش جذابیت مساجد زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

 وی در پایان گفت: دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد وظیفه دارند، در مساجد خدمت کنند، نه اینکه برای مساجد تصمیم گیری کنند.

بنابر این گزارش، در این نشست حجج اسلام تقی قرائتی رئیس موسسه مسجد، حمیدرضا سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، محمدصادق کفیل معاون آموزش، پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و اصغر آیتی رئیس مرکز فرهنگی نماز و جمعی از فعالان فرهنگی همچون محمود لولاچیان رئیس بنیاد فرهنگی کوثر، سیداحمد زرهانی عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز، محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این نشست تخصصی به بیان دیدگاه‌ها و نظراتشان در حوزه «ایجاد جذابیت در فعالیت‌های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول