اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تلاش روسیه و ژاپن برای امضای پیمان صلح

دبیر شورای امنیت روسیه گفت که مسکو و توکیو به امضای پیمان صلح نیاز دارند و ما شرایط لازم برای انجام این پیمان را ایجاد خواهیم کرد.

تلاش روسیه و ژاپن برای امضای پیمان صلح

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، « نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه روز سه‌شنبه (امروز) و پس از ملاقات با «شیگرو کیتامورا» رئیس دفتر تحقیقات و اطلاعات کابینه دولت ژاپن، گفت که روسیه و ژاپن به امضای پیمان صلح نیاز دارند و این کشورها شرایط لازم برای این امر را ایجاد خواهند کرد.

پاتروشف به خبرنگاران گفت: «ما مسائل مربوط به روسیه و ژاپن و به ویژه مسائل امنیتی را مورد بررسی قراردادیم، توافق کردیم که ]تعداد[ موضوعاتی را که در آن عدم توافق وجود دارد،‌ کاهش دهیم، برای همسو کردن مواضع خود تلاش کنیم و در نتیجه اعتماد متقابل را افزایش دهیم. »

وی در پاسخ به این سوال که آیا این دو نفر در مورد پیمان صلح میان روسیه و ژاپن گفت‌وگو کرده‌اند، گفت: «این پیمان باید مورد توافق قرار گیرد.»

پاتروشف افزود: «ما باید شرایط را برای انجام این پیمان ایجاد کنیم، این همان کاری است که ما انجام خواهیم داد.»

مسکو و توکیو پس از پایان جنگ جهانی دوم پیمان صلح دائم امضا نکرده‌اند. اختلافات پیرامون جزایر «کوریل» یکی از اصلی‌ترین موانع در مذاکرات صلح بوده است.

در سال 1956، هر دو کشور بیانیه مشترکی را امضا کردند که پس از جنگ جهانی دوم، بازگشت روابط دوجانبه را فراهم می‌کند.

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار با «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن گفت که دو کشور درباره پیمان صلح گفت‌وگو کرده‌اند، اما این گفت‌وگوها که ظاهراً بی‌نتیجه بوده قرار است همچنان ادامه داشته باشد.

طبق این گزارش، جزایر کوریل که در ژاپن با عنوان قلمروی شمالی نامیده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق تصرف شدند. هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن به دنبال بازگرداندن آن به قلمروی خود است. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه داشته و لاینحل باقی مانده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول