اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واردات چوب به صرفه و صلاح است/ افزایش قاچاق چوب در پی گرانی آن

معاون وزیر جهاد کشاورزی جنگل‌کاری با بیان اینکه صنایع وابسته کمتر اقدام به واردات چوب از خارج از کشور کرده‌اند، گفت: واردات چوب به نظر صرفه و صلاح است.

واردات چوب به صرفه و صلاح است/ افزایش قاچاق چوب در پی گرانی آن

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل آقایی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبخیزداری استان زنجان اظهار کرد: قاچاق چوب از وقتی مطرح شد که طرح توقف بهره‌برداری چوبی اجرایی شد.

رئیس سازمان آبخیزداری و جنگل‌کاری با بیان اینکه متاسفانه صنایع وابسته کمتر اقدام به واردات چوب از خارج از کشور کرده‌اند، گفت: واردات چوب به نظر صرفه و صلاح است.

وی با بیان اینکه از صنایع وابسته خواسته شده واردات چوب را در کنار بحث زراعت چوب جدی بگیرند، عنوان کرد: دولت حمایت جدی در این زمینه انجام می‌دهد.

آقایی با بیان اینکه در برهه‌ای افزایش قیمت چوب اتفاق افتاد، افزود: این موضوع موجب شد افرادی که به دنبال درآمد غیر مشروع هستند به قاچاق چوب بپردازند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در همین راستا یگان حفاظت تغذیه، مجهز و آماده مقابله با قاچاق چوب شد.

وی بیشتر قاچاق چوب کشور را مربوط به منطقه «ایرکانی» خواند و گفت: امسال حفاظت 2 میلیون و 70 هزار هکتار از این مناطق از طریق مناقصه به پیمانکار سپرده شده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این یگان حفاظت نیز برخوردهای خود را در زمینه مبارزه با قاچاق چوب افزایش داده است. 

آقایی با بیان اینکه قبول داریم قاچاق چوب افزایش یافته است، اما با توجه به اقدامات شرایط بهبود نسبی در این بخش وجود دارد، تصریح کرد: در همه استان‌های درگیر شمال و حاشیه شمال بحث قاچاق چوب مطرح است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق20/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول