اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جنجال «هبه» در شورای شهر زنجان

جلسه‌ شورای شهر زنجان با خبر خوش در ارتباط با بازگشایی پادگان، جنجال در ارتباط با«هبه» حقوق شهرداری ، اجرای طرح ترافیکی جدید و خالی شدن شهر از اتوبوس برگزار شد.

جنجال «هبه» در شورای شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با حضور 9 عضو شورای شهر زنجان و شهردار شهر برگزار شد.

در  این جلسه مباحث مربوط به عملیات بازگشایی پادگان، تعیین قدرالسهم و اجرای مفاد توافق‌نامه بین شهرداری و انجمن حمایت از زندانیان، مالکیت شهرداری برای پلاک‌های ثبتی قطعات یک، 2، 4 و5 تفکیک از باقیمانده 5225 در ضلع شمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اعتمادیه بررسی شد.

جلسه‌ای که با خبر خوش رئیس شورای شهر آغاز شد برخلاف آغاز آرام به علت طرح واگذاری مالکیت شهرداری در پلاک‌های ثبتی اعتمادیه و همچنین پارکینگ انجمن حمایت از زندانیان جنجالی شد.

این هفته نیز چند تن از اعضای شورای شهر به علت اختلاف نظرات بر یکدیگر تاختند تا بار دیگر تضارب آرا در بین اعضا نمایان شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ابتدای این جلسه اظهار کرد: جلسه را با یک خبر خوش آغاز می‌کنم و آن اینکه مجوز بازگشایی پادگان از ستاد ملی ارتش گرفته شده است و امیدواریم تا چهار ماه دیگر این کار به پایان برسد.

حمیدرضا حمیدی به موضوع آسفالت و ارائه گزارش مقایسه‌ای بین زنجان و استان‌های آذربایجان شرقی و همدان گفت: ما طرحی در شورا مصوب کردیم که باید چارچوب‌های خاصی در آن رعایت می‌شد در حالی که این اتفاق رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار هر سال پیمانکاران آسفالت، 8 میلیارد تومان از شهرداری سود می‌برند در حالی که تضمینی بابت کار خود ندارند، اضافه کرد: وقتی نظارت و تضمینی نیست، چرا باید این اتفاق بیافتد که پیمانکار به خاطر سود خود این کار را انجام دهد و اتفاق برای سود بیشتر از آسفالت با کیفیت پایین‌تر استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: بنده یک پیشنهاد دارم که کل کار در عرض یک سال به یک پیمانکار داده شود و وی در قبال آن تضمین 60 ماهه به ما بدهد، پس مهم است که این روش دنبال شود.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر نیز بحث سبزه‌میدان است که از پریشب تجهیزات پیمانکار در حال استقرار است و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

*تبلیغات شهری انحصاری شده است

عضو شورای شهر زنجان در این جلسه اظهار کرد: از شهرداری انتظار داریم که در بازگشایی مدارس و رفت و روب همکاری لازم را داشته باشند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

امامعلی دادخواه همچنین در ارتباط با تبلیغات شهری نیز گفت: امروز شاهد این هستیم، پیشانی‌های شهر در انحصار یک شرکت تاکسیرانی است و به صورت انبوه در اختیار آن قرار گرفته است که امیدواریم بخشی در اختیار فرهنگ‌سازی و مناسبت‌های مختلف قرار گیرد.

*عقب‌ماندگی سبزه‌میدان جبران شود

دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این رابطه گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تأکید بنده بوده است، کیفیت لازم برای آسفالت بود، کیفیتی که وجود ندارد.

احمد نصیری گفت: به ویژه حفاری‌هایی که در سطح شهر است موجب شده است که شهروندان دچار مشکل شوند.

 وی همچنین در ارتباط با طرح سبزه‌میدان نیز گفت: با توجه به اینکه در این مدت شاهد عقب‌افتادگی پروژه به لحاظ زمانی بودیم، لازم است در ماه‌های آینده جبران عقب ماندگی چند ماه انجام شود و حتی اگر شده شبانه‌روزی کار شود تا آن را جبران کنیم.

این عضو شورای شهر زنجان همچنین به نارضایتی مردم در ارتباط با طرح اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این باره یک نظرسنجی انجام شود چون با اعتراض مردم سایر کارها نیز زیر سوال می‌رود.

*دور زدن قانون به علت عدم نظارت

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ساخت‌ و سازهای غیرمجاز به صورت افسارگسیخته در شهر زنجان وجود دارد، گفت: بخشی از این موضوعات مربوط به توجیهات اقتصادی برای سازندگان، عدم اقدامات پیشگیرانه و عدم همکاری برخی از دستگاه‌های متولی است.

سجاد خدایی با اشاره به اینکه تعارضات در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز باید حل شود و رویکرد اجرائیات در بحث یکسان بودن برخورد باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که عدم توجه به آن موجب دور زدن قانون می‌شود، گفت: ما بحث کلانتری را با سر و صدا راه‌اندازی کردیم، اما متاسفانه این واحد فعال نشد که دوباره کار به مناطق واگذار شد.

وی گفت: پیشنهاد این است که متمرکز شدن دوباره امور انجام شود و برون سپاری آن با رعایت چارچوب های مشخص انجام شود.

وی تصریح کرد: بحث دیگر این است که دو سال از عمر شورا می‌گذرد اما همچنان زباله‌ها دستی جمع‌آوری می‌شود در صورتی که اصلا زیبنده زنجان نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ما در بسیاری از پرونده‌‌ها کارشناس، مدیر و ... کوتاهی کرده است، اما ما اصلا پیگیر این ضرر و زیان نمی‌شویم، گفت: برای این موضوع ما درخواست داریم که در کنار اقدامات تشویقی کوتاهی کنندگان نیز اگر اشتباهی کردند، پاسخگوی کار خود باشند.

خدایی گفت: در نتیجه همین کوتاهی‌ها یکی پارک رضوان است که مشکل مالکیتی دارد و  ما با حکمی مواجه هستیم که شهرداری را محکوم کرده است، هرچند که شهرداری نیز پیگیر حقوق خود است‌ اما مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: دیگری هم در ارتباط با بحث سرمایه گذاری افق بود که با هزار زحمت هماهنگی انجام و امید ایجاد می‌شود اما در مرحله تحویل یک معارض پیدا می‌شود که مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک موضوع نیز مبتلا به همه شهرهاست این است که اتوبوس‌های خصوصی در حال خارج شدن از ناوگان حمل و نقل عمومی هستند، گفت: تاکنون در زنجان ۴۴ دستگاه فسخ قرارداد داشته و ۱۶ دستگاه در طی مراحل مربوط هستند و افراد باقی مانده یا قرارداد دارند یا از سر ناچاری این کار را می‌کنند، هرچند که در جبران این موضوع شهرداری اقدامات ارزشمندی در حوزه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده انجام داده است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول