اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ساخت 1230 مدرسه در مناطق محروم کشور

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تاکنون 1230 مدرسه در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است و 414 مدرسه دیگر نیز در دست ساخت و تکمیل است.

ساخت 1230 مدرسه در مناطق محروم کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری هم‌زمان از 120 مدرسه برکت با 704 کلاس درس در سراسر کشور اظهار داشت: امسال با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش 120 مدرسه در 25 استان کشور به همراه 704 کلاس به بهره‌برداری می‌رسد و این اقدام با کمک‌های مردمی و از سوی بنیاد برکت اتفاق افتاده است. 

وی با اشاره به اینکه 1400 میلیارد تومان در این خصوص اختصاص یافته است، گفت: پیش از این نیز 1110 مدرسه با 6 هزار و 600 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده بود که با این 120 مدرسه‌ای که امروز افتتاح شد، مجموع مدارس برکت در سراسر کشور به 1230 مدرسه با 7 هزار و 304 کلاس می‌رسد. 

وی بیان داشت: مدارس بنیاد برکت تاکنون 2600 روستا در 31 استان کشور را تحت پوشش قرار داده و ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در مدارس به بهره‌برداری رسیده بالغ بر 150 هزار نفر است. 

مخبر ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال ساخت یک‌هزار مدرسه دوم برکت است و تاکنون قرارداد ساخت 1344 مدرسه را منعقد کرده و با توجه به بهره‌برداری از 1230 مدرسه، 414 مدرسه دیگر نیز در دست ساخت و تکمیل دارد. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان داشت: امسال تاکنون 250 هزار بسته لوازم‌التحریر ایرانی با همت نیروهای جهادی بسته‌بندی شده است و امروز به مناطق محروم ارسال می‌شود که امیدواریم کمک‌های مردمی به 500 هزار بسته برسد. 

مخبر خاطرنشان کرد: تمامی لوازم‌التحریر اهدایی به نیازمندان، ایرانی است و در این حوزه اشتغالزایی نیز ایجاد کرده‌ایم. 

وی بیان داشت: در حال حاضر 6 هزار روستای کشور به کارگاه اشتغال‌زایی تبدیل شده‌اند و در این خصوص ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقداماتی را انجام داده است و امیدواریم در سال جاری دانش‌آموزی نباشد که لوازم‌التحریر و پوشاک لازم را برای آغاز سال تحصیلی نداشته باشد.

وی یادآور شد: تمامی مدارس بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی ساخته شده است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول