اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

دبیر سومین سوگواره تئاتر و تعزیه اربعین منصوب شد/«خورشید کاروان» به برج میلاد رسید

«مصطفی بوعذار» به عنوان دبیر اجرایی سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی منصوب شد.

دبیر سومین سوگواره تئاتر و تعزیه اربعین منصوب شد/«خورشید کاروان» به برج میلاد رسید

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس ، طی حکمی از سوی محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، «مصطفی بوعذار» هنرمند تئاتر خوزستان به عنوان دبیر اجرایی «سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی » منصوب شد.

مصطفی بوعذار از فعالان تئاتر خیابانی کشور و مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و رئیس انجمن تئاتر شاهد اهواز است که برای دومین بار در این رویداد به عنوان دبیر اجرایی و مجری طرح برگزاری این سوگواره می‌شود.

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با هدف رونق بخشی به جریان عظیم و مردمی پیاده روی اربعین حسینی و ترویج فرهنگ دینی و مفاهیم عاشورایی، به عنوان تنها رویداد نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با موضوع اربعین حسینی است که با همکاری استانداری خوزستان و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، انجمن هنرهای نمایشی ایران ،کانون تئاتر خیابانی، اداره کل هنرهای نمایشی، اداره کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کانون های مساجد کشور (فهما)، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، شورای راهبری تئاتر خوزستان و ستاد مرکزی اربعین از ۲۲ تا ۲۷ مهرماه با حضور هنرمندان و تعزیه خوانان منتخب  کشور در محل پایانه مرزی چذابه خوزستان برگزار می‌شود.

*«خورشید کاروان» به برج میلاد رسید/ اجرا از ۱۷ مهر

نمایش «خورشید کاروان» در بیست و نهمین سال اجرای خود، از ۱۷ تا ۲۶ مهرماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد به صحنه می‌رود.

نمایش «خورشید کاروان» که توسط مهدی متوسلی و بر اساس نمایشنامه «هیهات» اثر زنده‌یاد ابوباسم حیادار نوشته شده، در بیست و نهمین سال اجرای خود، با کارگردانی محمود فرهنگ در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد روی صحنه می‌رود. این نمایش از ۱۷ تا ۲۶ مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

«خورشید کاروان» اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران روی صحنه رفت و از آن زمان تا کنون بیش از ۱۲۰۰ اجرا در تهران و شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای هلند، انگلستان و امارات اجرا شده است.

«خورشید کاروان» محصول مؤسسه فرهنگی فدک است.

به زودی گروه بازیگران و عوامل این نمایش که با تغییراتی نسبت به اجراهای گذشته همراه است، معرفی می‌شوند.

*اجرای دو نمایش جدید در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌شود

دو اثر نمایشی برگزیده «دوره نهم تئاتر صاحبدلان» از روز سه شنبه 26 شهریور ماه اجراهای خود را در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کنند.

«آنکس که نیامده می‌داند» عنوان اثر نمایشی جدیدی به نویسندگی زهره غلامی و کارگردانی ژاله کاظمی است که از روز سه شنبه 26 شهریور ماه ساعت 17 به مدت زمان 40 دقیقه  با بازی زهرا غلامی، سمیه انصاری و مریم رادپور در کارگاه نمایش به صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان نمایش «آنکس که نیامده می‌داند» آمده است: «این نمایش داستان دختران مامون عباسی را روایت می کند که یکی از آنها همسر امام رضا (ع) است و دیگری نیز به نکاح امام جواد (ع) در آمده است. این نمایش در واقع روایت گر تفاوت دیدگاه این دو خواهر است...»

نمایش «باد که می‌نویسد» هم عنوان نمایش تازه دیگری به نویسندگی آرش عباسی  است که از روز سه شنبه 26 شهریور ماه به کارگردانی سیاوش جامع در کارگاه نمایش میزبان علاقه مندان تئاتر است.

در این نمایش که از تاریخ یاد شده ساعت 18:15 به مدت زمان 60 دقیقه روی صحنه می رود، هدی نوری زاده، میثم جهانگیری و امین اکبری نسب به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان نمایش «باد که می نویسد» آمده است: «یک نهاد فرهنگی مرتبط با نشر ارزش های دفاع مقدس  با نامه های رو به رو می شود که متعلق به یکی از فرماندهانی که بیست سال قبل طی عملیاتی شهید شده، اما این نامه در حال حاضر نوشته شده و این موضوع باعث پیچیدگی موضوع و ایجاد شبهاتی می شود که خود آغاز ماجرایی دیگر است.. »

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول