اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| غلامی: اعمال سهمیه‌های کنکور ارشد 98 با دستور مجلس بود/ بازنگری منوط به نظر مجلس است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعتراض به نتایج کنکور ارشد 98 توسط داوطلبان گفت: اعمال سهمیه‌های کنکور ارشد امسال با دستور مجلس بوده و بازنگری در سهمیه‌ها هم منوط به نظر نمایندگان مجلس است.

فارس من| غلامی: اعمال سهمیه‌های کنکور ارشد 98 با دستور مجلس بود/ بازنگری منوط به نظر مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «اعتراض به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد98» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ باتوجه به تشکیل کمپینی در رابطه با اعتراض به نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به دلیل اعمال سهمیه‌های زیاد، متن اعتراضی که توسط همین کمپین آماده و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

درخواست‌های کمپین این بوده، ما داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ با توجه به نتایج فجیع قبولی‌مان و اینکه اکثرا در چند دانشگاه پایین‌تر از حق‌مان قبول و حتی برخی رتبه‌های برتر نیز مردود شده‌اند معترض به نتایج ارشد ۹۸ هستیم و خواهان اصلاحیه سهمیه‌های25/5 و استعداد درخشان به‌صورت مازاد بر ظرفیت‌های موجود در دفترچه انتخاب رشته همانند سال‌های گذشته هستیم و می‌خواهیم همه سهمیه‌ها امسال نیز به‌صورت مازاد بر ظرفیت باشد.

همچنین تعویق زمان ثبت‌نام دانشگاه‌ها با توجه به هم پوشانی تعطیلات تابستانی مجلس و زمان اعلام نتایج در دهه محرم ‌که روند اعتراض و رسیدگی را خیلی کند کرده و بین اعلام نتایج تا ثبت‌نام در دانشگاه زمان خیلی اندکی باقی است که ضرورت دارد زمان ثبت‌نام در دانشگاه‌ها به تعویق بیفتد.

در تعطیلات عاشورا تاسوعا نتایج ارشد اعلام شد و بعد از تعطیلات یعنی روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور زمان ثبت‌نام را اعلام کردند که این موضوع عملا فرصت اعتراض را از دانشجویان ارشد گرفته است.

گفتنی است 3 هزار و 500 نفر از دانشجوی ارشد به روند اعمال سهمیه ۵ و ۲۵ درصد معترض هستند و این سهمیه‌ها از سهمیه دانشجویان سهمیه آزاد گرفته شده بنابراین حتی بسیاری از رتبه‌های دو رقمی امکان قبولی در دانشگاه‌های خوب رو از دست دادند.

برخی معتقدند این سهمیه‌ها باید به‌صورت مازاد مصاحبه می‌شد نه اینکه یک نفر با رتبه ۳۰۰ با سهمیه رتبه‌اش ۱۵۰  می‌شود به جای دانشجویی که بدون سهمیه رتبه‌اش ۱۰۰ شده می‌نشیند.

فرصت کم اعلام نتایج تا زمان ثبت‌نام هم باعث شده سازمان سنجش پاسخی به اعتراض‌ها ندهد و از طرفی ارشد تکمیل ظرفیت هم نمی‌دهند با وجود صندلی‌های خالی که باقی مانده است.

منصور غلامی دوشنبه شب در سفر به استان مازندران در جمع خبرنگاران این شهرستان در مورد اعتراض داوطلبان به اعمال سهمیه در نتایج آزمون کنکور کارشناسی ارشد 1398 که مخاطبان این رسانه نیز خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در سامانه فارس من شده بودند، اظهار کرد: اجرای سهمیه‌های کنکور کارشناسی ارشد و سهمیه‌های ایثارگران مصوب مجلس است.

وی در مورد اعمال سهمیه‌های مازاد در روند نتایج آزمون کارشناسی ارشد 98 و ادغام آنها از سوی وزارت علوم، افزود: البته چندی قبل درخواست اصلاحیه لازم به مجلس داده شد ولی در مجلس برای رسیدگی رأی نیاورد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به موارد سهمیه و اعمال آن تکلیف قانونی است، تصریح کرد: وزارت علوم نمی‌تواند قانون مصوب مجلس را اجرا نکند، هر مورد از قانون که به تصویب نمایندگان در مجلس در آمده است باید اجرا شود.

غلامی گفت: امیدواریم داوطلبان امسال در دانشگاه‌هایی که استحقاق آن را داشتند قبول شده باشند هرچند این موارد را سال قبل و امسال به مجلس انتقال دادیم و امید داریم مجلس در فرصت مناسب به تجدید نظر آن بپردازد.

انتهای پیام/86012/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول