اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

محققان پسادکتری به جای دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌روند

رئیس صندوق حمایت از صندوق پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه مبلغ حمایت سالانه از محققان پسادکتری به ۵۷ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: با اجرای طرح پسافن، محققان پسادکتری به جای حضور در دانشگاه‌ها، دوره خود را در شرکت‌های دانش بنیان خواهند گذراند.

محققان پسادکتری به جای دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌روند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از صندوق پژوهشگران و فناوران در نشست خبری در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، گفت: این صندوق در آستانه ۱۵ سالگی قرار دارد و در طول فعالیت‌ خود از بین ۲۱ هزار طرح پژوهشی، بیش از هفت هزار طرح را حمایت کرده است؛ از بین طرح‌‌های بین المللی هم از هر ۱۰ طرح، یک طرح حمایت شده است.

وی گفت: ثبت پتنت بین المللی از دیگر برنامه های حمایت از صندوق پژوهشگران و فناوران به شمار می رود که تاکنون از ۳۲ طرح حمایت کرده است.

افتخاری با اشاره به حمایت‌ها از دانشجویان دوره های پسادکتری، گفت: از دو هزار درخواست ارائه شده به صندوق، از حدود ۹۰۰ پروپوزال دوره های پسادکترا حمایت کرده ایم که برنامه های پسادکتری به صورت کمی و کیفی در صندوق حمایت از پژوهشگران حمایت می‌شود. برای حمایت از رساله های دکتری هم دو فراخوان در طول سال اعلام می کنیم که تاکنون از ابتدای سال ۳۸ مورد دریافت شده و ۱۵۰ مورد برای حمایت تصویب شده است.

* افزایش مبلغ حمایت سالانه از محققان پسادکتری به ۵۷ میلیون تومان 

عضو هیئت علمی پژوهش های دانش های بنیادی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد با سابقه علمی درخشان به حوزه پسادکتری وارد می شوند، صندوق حمایت های سالانه ای از آنها دارد و حمایت از محققان پسادکتری نسبت به سال‌های گذشته از ۳۶ میلیون تومان به ۵۷ میلیون تومان در سال افزایش یافته است.

عضو هیئت علمی پژوهش های دانش های بنیادی با اشاره به ۴ رویکرد کلی صندوق در  حمایت از طرح های پژوهشی، تصریح کرد: «تکثر» از دیدگاه افزایش تعداد گروه های پژوهشی فعال، «تعادل» توجه به توسعه پایدار و حفظ تعادل، «کیفیت» و هدف گرایی 4 رویکرد حمایتی صندوق است.

* سقف حمایتی از طرح های دانش‌بنیان ۵۰ درصد افزایش یافت

وی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی سقف حمایتی از طرح ها نسبت به سال های گذشته خبر داد.

افتخاری با اشاره به همکاری صندوق پژوهشگران و فناوران با صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: با تعریف پروژه «پسافن» برای فارغ‌التحصیلان دکترا، نیروهای پژوهشی توانمند به جای حضور در دانشگاه ها، در شرکت های دانش بنیان مشغول خواهند شد. البته با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان توان مالی کمی دارند این اقدام نیاز به سرمایه گذاری دارد و در حال اخذ تاییدیه‌ها برای اجرای این طرح هستیم.

* دانشجویان پسادکترا به جای دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌روند

رئیس صندوق حمایت از صندوق پژوهشگران و فناوران با تأکید بر اینکه هنوز این مرحله به مرحله اجرایی نرسیده گفت: امیدواریم تا دو ماه آینده این پروژه اجرایی شود و دانشجویان و محققان پسادکتری در شرکت های دانش بنیان دوره خود را بگذرانند.

وی همچنین از تصویب ایجاد دو معاونت جدید با عنوان آینده پژوهی و ترویج علم و فناوری در این صندوق خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول