اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دانشگاه آزاد برنامه‌ای برای جمع‌آوری رشته‌های کم طرفدار ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: کم طرفدار بودن رشته به این منزله نیست که آن را جمع‌آوری کنیم همچنان که در حال حاضر رشته‌ای داریم که با پنج دانشجو ادامه می‌دهد.

دانشگاه آزاد برنامه‌ای برای جمع‌آوری رشته‌های کم طرفدار ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استقبال از مهر، شیوه ثبت‌نام در دانشگاه، بحث تاسیس مجتمع آموزشی در زنجان و رشته‌های این دانشگاه تشریح شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ابتدای این نشست اظهار کرد: اصحاب رسانه تاثیر بسزایی در اطلاع‌رسانی موضوعات مختلف به ویژه مباحث آموزشی دارند.

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد از سال ۱۳۶۱ طبق مجوز امام راحل آغاز به کار کرد، گفت: این دانشگاه در بحث سد کنکور که یک معضل برای کشور بود را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در آن برهه زمانی به تنهایی بحث سد کنکور را حل کرد، گفت: در زنجان نیز دانشگاه آزاد فعالیت خوبی داشته و تعداد افراد فارغ‌التحصیل این دانشگاه تاکنون ۵۰ هزار نفر بوده است.

*فعالیت چهار واحد و دو مرکز در استان زنجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه چهار واحد و دو مرکز دانشگاه آزاد در استان زنجان فعال است، افزود: تعداد دانشجویان این دانشگاه ۱۱ هزار نفر است که از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در زنجان و مابقی در سایر شهرستان‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از اول ابتدایی تا دکترا زمینه تحصیل را برای عموم مردم ایجاد کرده است، گفت: در این راستا بخشی از دانشگاه به سایت امام انتقال یافته و بخش دیگر نیز در طول سال منتقل خواهد شد که در نهایت در سال آینده بزرگترین مجتمع آموزشی زنجان به بهره‌برداری رسیده و میزبان دانش‌آموزان خواهد بود.

فیروزفر با اشاره به اینکه سایت علامه طباطبایی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان آغاز به کار خواهد کرد، گفت: این مجتمع آموزشی جدا از مجموعه سما خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه در این مدرسه بحث مهارت‌آموزی نیز دنبال خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد با این کار رسالت خود را در بحث مهارت‌آموزی ارائه خواهد کرد.

وی از فعالیت ۵۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: اعتبار هر مجموعه آموزشی مربوط به نیروی انسانی آن است و دانشگاه آزاد در هیچ رشته دانشگاهی کمبود مدرس ندارد.

فیروزفر با اشاره به اینکه در کشور باید اقدامی صورت گیرد که اعضای هیأت علمی در جای دیگر امکان فعالیت نداشته باشند چون این کار موجب افزایش کیفیت علمی می‌شود، ادامه داد: این امر باید به صورت کلی رخ دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ادامه از فعالیت مراکز علمی با سطح بالا در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خبر داد و افزود: در این حوزه نیز بسترهای لازم فراهم شده و برای مرکز رشد دانشگاه آزاد و هسته‌های فناور نیز امسال مرکزی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در ۸۲ رشته کارشناسی ارشد، ۲۴ رشته دکترا و تقریبا تمامی رشته‌های کارشناسی موجود کشور، پذیرش دانشجو دارد، گفت: همچنین در رشته‌های هنر که متقاضیان بسیاری داشت نیز، ظرفیت لازم ایجاد شده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه هدف از این کار ایجاد امنیت در خانواده‌ها برای بودن فرزندان در کنار آنها بوده است، تصریح کرد: امروز خانواده‌های دانشگاه آزاد می‌توانند اطمینان خاطر داشته باشند که دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه آزاد تامین امنیت روانی را برخوردار بوده و بسترهای کیفی لازم برای ایجاد آموزش آنها فراهم شده است.

*فراهم بودن زمینه ثبت‌نام تا 28 شهریور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد تا ۲۸ شهریور در همه رشته‌های کارشناسی پیوسته امکان ثبت نام را ایجاد کرده است،،گفت: در رشته‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در سایت به پایان رسیده ولی مهلت ثبت‌نام در واحدها تا ۶ مهرماه امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه برای همه متقاضیان امکاناتی فراهم شده است که ثبت‌نام آنها توسط،کارشناسان انجام شود، اضافه کرد: همچنین در ارتباط با شهریه دانشجویی نیز عدد پرداختی بسیار معقول بوده و چندین سال است که دانشگاه آزاد افزایش شهریه نداشته است و بعضا شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد حتی از شهریه یک دانش‌آموز در مدرسه غیرانتفاعی کمتر است.

فیروزفر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد با فراهم ساختن زیرساخت‌ها زمینه تحصیل هرچه بهتر دانشجویان را فراهم کرده است، گفت: باید اجازه دهیم که متقاضیان با شناخت صحیح از امکانات و زیرساخت‌ها انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه در رشته‌های پزشکی ما کمبود فارغ التحصیل داریم، گفت: در این زمینه نیز دانشگاه وارد عمل شده و رسالت خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد برنامه‌ای برای خود تنظیم کرده است که کسی مشکل شهریه نداشته باشد، گفت: ابن امر نیز موجب گرایش بیش تر جوانان به تحصیل شده است.

فیروزفر درباره رشته‌های پرطرفدار و کم طرفدار دانشگاه آزاد نیز گفت: در بخش علوم انسانی رشته حقوق و در حوزه پزشکی نیز پرستاری و مامایی پرطرفدار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: کم طرفدار بودن رشته به این منزله نیست که آن را جمع‌آوری کنیم همچنان که در حال حاضر رشته‌ای داریم که با پنج دانشجو ادامه می‌دهد.

وی همچنین در ارتباط با بحث حجاب و عفاف و دانشگاه نیز گفت: در این زمینه بخشنامه حجاب و عفاف ابلاغ شده است و ما نیز مصرانه آن را اجرایی می‌کنیم همچنان که در بخش دانشجویی و کارمندی دانشگاه رتبه‌های برتر را داراست و به جرات می‌توانم بگویم که در بحث حجاب دانشجویی دانشگاه آزاد از همه موسسات آموزش عالی برتر است.

*پرداخت 2 نوع وام به دانشجویان

در ادامه نیز معاون توسعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ارتباط با وام‌های دانشگاه آزاد گفت: صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان خود دو نوع وام کوتاه‌مدت پرداخت می‌کند.

احمد نقی‌لو گفت: (وام‌ها به‌صورت کوتاه‌مدت و سه ۳ تا ۶ ماهه بدون بهره بوده و تا پایان هر ترم تحصیلی باید تسویه‌حساب شود) و بلندمدت (این‌گونه تسهیلات به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای بازپرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود.

وی افزود: این وام در قالب کمک‌هزینه اجاره، کمک‌هزینه تحصیلی، کمک‌هزینه ازدواج و وام ضروری است.

معاون توسعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: وام مسکن در دانشگاه آزاد اسلامی به مجردان ۵۰۰ هزار تومان و به متأهلین مبلغ ۷۰۰ هزار تومان می‌پردازد که بازپرداخت آن طی یک سال است همچنین وام ضروری در این دانشگاه به مبلغ یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز از تمدید مهلت ثبت‌نام رشته‌های کارشناسی پیوسته خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org   نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مهدی رهنما با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های جدید واحد زنجان ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت شورای گسترش وزارت علوم در مقطع کارشناسی رشته‌های ارتباط تصویری، طراحی پارچه، طراحی لباس، علوم و مهندسی صنایع غذایی، گردشگری، گیاه پزشکی، مدیریت صنعتی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مشاوره، مهندسی پلیمر و نقاشی از مهر 1398 دانشجو پذیرش خواهد کرد و لازم است داوطلبان با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی زنجان که به هر دلیل در موعد مقرر نتوانسته‌اند در سامانه مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه ثبت‌نام کنند می‌توانند از روز شنبه ۲۳ شهریور تا ۶ مهرماه به صورت حضوری برای ثبت‌نام به واحد زنجان مراجعه کنند‌.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول