اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حجاب یک مسئله سیاسی نیست

امام جمعه جهرم گفت: عفت در پوشش یا همان رعایت حجاب، یک حکم الهی است که بد خواهان در اذهان به صورت یک قرار قانونی و یا سیاسی مطرح می‌کنند.

حجاب یک مسئله سیاسی نیست

حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم با اشاره به «سبک زندگی عفیفانه» و ارتباط آن با مسئله حجاب و عفاف اظهار داشت: بد خواهان در این زمینه شبهاتی مطرح کرده‌اند که امام امیرالمومنین(ع) در این زمینه فرموده‌اند که «العفة رأس کل خیر» و در جای دیگری می‌فرماید«عفاف با فضیلت ترین و بهترین عبادت است».

وی با اشاره به اینکه در فارسی، کلمه «عفت» با کمی بی‌دقتی به «پاکدامنی» ترجمه شده است، افزود: این مقوله بسیار گسترده بوده که یکی از انواع آن مسئله عفت جنسی و پاکدامنی است.  در اصل، عفت، عبارت از این است که انسان، خواسته‌های نفسانی خود را به طور صحیح مدیریت کند و به عبارت دیگر با عقل و ایمان، شهوات و غضب‌ها را تحت کنترل در آورد. عفت کلام، عفت نگاه، عفت دل، عفت در پوشش، عفت در برخورد، عفت در مال و ... از جمله گستره‌های عفاف هستند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه عفت در پوشش یا همان رعایت حجاب، یک حکم الهی است که بد خواهان در اذهان به صورت یک قرار قانونی و یا سیاسی مطرح می‌کنند، گفت: بعد از اسلام توسط بعضی از حکام و یا روحانیون دینی به وجود آمده است در حالی که حداقل سه آیه در قرآن مجید با صراحت لزوم رعایت حجاب را مطرح کرده است. مانند سوره مبارکه احزاب آیه شریفه 53 که می‌فرماید «فاسالوهن من وراء حجاب ذلکم اطهر لقلوبکم و قلوبهن» گرچه مخاطب آیه، زنان پیامبر هستند اما در آیه 59 می‌فرماید ای پیامبر(ص) همسران و دختران و زنان مومنان را بگو که روسری‌های بلند بر خود بیفکنند که مورد آزار قرار نگیرند و یا در آیه 31 سوره «نور» که به آیه «خمار» مشهور است با برشمردن برکات حجاب آن را الزامی کرده است. 

مدبر تصریح کرد: حجاب، حکم خداست و رعایت نکردنش مقابله و زیر پا گذاردن آن است.  این حکم الهی در کلام معصومین(ع) هم زیاد آمده است. مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب وسایل الشیعه بیش از 100 روایت در مورد اهمیت و وجوب و حدود حجاب آورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول