اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید سوریه بر لزوم آزادسازی اراضی تحت تسلط کُردهای وابسته به آمریکا

وزارت خارجه سوریه با تأکید بر آزادسازی تمامی اراضی خود، همراهی شبه‌نظامیان کُرد با طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

تأکید سوریه بر لزوم آزادسازی اراضی تحت تسلط کُردهای وابسته به آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه، «اقدامات جنایتکارانه و سرکوب‌گرانه شبه‌نظامیان تروریستی جدایی‌طلب موسوم به "قسد"» را محکوم کرد.

قسد نام اختصاری «قوات سوریا الدموقراطیه» (نیروهای دموکراتیک سوریه) است. این گروه متشکل از شبه‌نظامیان کُردی است که تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تأکید کرد که این تجاوزات در استان‌های الحسکه، دیرالزور، رقه و حلب، «با حمایت ایالات متحده آمریکا و نیروهای ائتلاف بین‌المللی [به رهبری آمریکا] صورت می‌گیرد؛ [نیروهایی] که حمایت لجستیک، نظامی، سیاسی و مادی آن را بر عهده دارند».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این نهاد سوری گزارش داد، اقدامات قسد با طرح‌های برخی از کشورهای مزدور آمریکا «همخوانی شومی» دارد؛ طرح‌هایی که رژیم صهیونیستی آن را برای منطقه ترسیم می‌کند و به قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر تمامیت ارضی، اتحاد ملت سوریه و حاکمیت و استقلال این کشور هیچ توجهی ندارد.

دمشق ادامه داد: «شبه‌نظامیان قسد فقط به مشارکت در جنایات ائتلاف بین‌المللی علیه ملت سوریه بسنده نکردند، بلکه وارد مرحله جدیدی از ربودن غیر نظامیان، شکنجه، قتل و طرد آنان از محل اقامتشان شده‌اند و دارایی‌های آنان را سرقت می‌کنند».

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه هدف از اقدامات قسد، تحمیل واقعیت جدیدی است که به سود طرحهای آمریکا و اسرائیل و طولانی کردن بحران سوریه است، اعلام کرد، اقدامات قسد در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه در حال انجام مأموریت خود در مبارزه با تروریست‌های جبهه النصره و داعش در استان ادلب است.

در نامه‌های مذکور با اشاره به تصمیم سوریه برای آزادسازی سراسر خاک خود از لوث تروریسم و بازسازی آن، آمده است که این تصمیم اراضی را نیز شامل می‌شود که تحت تسلط قسد قرار دارد.

دمشق با اشاره به بازگشایی گذرگاه «ابوالضهور» و چند گذرگاه دیگر برای خروج غیر نظامیان از مناطق اشغالی تروریست‌ها، تصریح کرد که برخی از کشورهای حامی تروریسم، اجازه نمی‌دهند غیر نظامیان به سمت گذرگاههایی بروند که دولت سوریه آن را احداث کرده است و این کشورها باید «از اقدامات خود خجالت بکشند و از گمراه کردن مردم دست بردارند».

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول