اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

سلیمی: اعتبارات غیر بودجه عمومی به پژوهش دانشگاه داده شود

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر اعتبارات غیر بودجه عمومی برای فعالیت‌های پژوهشی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد نه تنها مقوله پژوهش بلکه ماهیت دانش و دانشگاه در جامعه دگرگون می‌شود.

سلیمی: اعتبارات غیر بودجه عمومی به پژوهش دانشگاه داده شود

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت حمایت مالی از فعالیت های تحقیقاتی گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین بخش در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی موضوع تأمین بودجه کافی است که اگر حمایت کافی صورت گیرد دانشگاه ها و مراکز علمی و همچنین پژوهشگاه ها می توانند در مدت زمان کوتاهی به نتایج و دستاوردهای بزرگی دست یابند.

* اعتبارات غیر بودجه عمومی حدود 1300 هزار میلیارد تومان است 

وی افزود: اعتبارات غیر بودجه عمومی حدود 1300 هزار میلیارد تومان است که اگر بخش کوچکی از این بودجه را برای فعالیت های پژوهشی در اختیار دانشگاه ها قرار بدهند نه تنها کار تحقیقاتی و پژوهشی سرعت می گیرد بلکه ماهیت دانش و دانشگاه در جامعه دگرگون خواهد شد.

* دولت مشکل بودجه پژوهشی را حل کند

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر تأمین بودجه برای فعالیت های پژوهشی مشکل اصلی بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است که باید دولت نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد و این مشکل را رفع کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول