اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نقشه| برجسته‌ترین عملیات‌های ارتش یمن علیه مواضع عربستان از ابتدا تا کنون

یک روزنامه عربی در قالب نقشه، برجسته‌ترین عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع راهبردی در عربستان را تشریح کرد؛ عملیات‌هایی که در پاسخ به جنایات پنج ساله ائتلاف سعودی انجام می‌شود.

نقشه| برجسته‌ترین عملیات‌های ارتش یمن علیه مواضع عربستان از ابتدا تا کنون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلافی سعودی-غربی-صهیونیستی از مارس 2015 (فروردین 1394) به بهانه‌های واهی جنگ علیه یمن را آغاز کرد تا به ادعای خودش ظرف مدت چند هفته این موضوع را فیصله دهد.

اکنون پنج سال از این جنگ می‌گذرد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با ائتلاف متجاوز نه تنها ضعیف شده بلکه روز به روز قویتر نمایان می‌شود.

ارتش یمن این روزها در پاسخ به تجاوزات مکرر ائتلاف مذکور، مواضع راهبردی در عربستان سعودی به عنوان فرمانده ائتلاف را هدف قرار می‌دهد.

روزنامه مصری «عربی 21» در قالب نقشه، عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مهم‌ترین مواضع در عربستان سعودی را تشریح کرد.

 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سپتامبر 2017 یک فروند موشک بالستیک به پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» در منظقه «عسیر» شلیک کردند.

 

 

در نوامبر 2017 فرودگاه «ملک خالد» در شمال ریاض با یک موشک بالستیک هدف قرار داده شد. 

 

 

ارتش یمن در مارس 2018 با موشک‌های بالستیک پایگاه نظامی «جازان» را هدف قرار داد. 

 

 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مارس 2018 چندین موشک بالستیک به سمت فرودگاه منطقه‌ای «ابها» شلیک کردند. 

 

 

در جولای 2018 چندین پهپاد یک پالایشگاه وابسته به شرکت نفتی آرامکو را هدف قرار دادند. 

 

 

ارتش یمن در می 2019 با چندین پهپاد یک عملیات بزرگ نظامی علیه خطوط لوله پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان انجام داد و دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف گرفت. این دو ایستگاه پمپاژ نفت ویژه  لوله‌های نفتی شرق - غرب  بود که نفت سعودی را از چاه‌های منطقه الشرقیه به بندر "ینبع" (غرب) منتقل می‌کرد.

 

 

در می 2019 یک زادخانه سلاح در فرودگاه نجران هدف قرار داده شد. 

 

 

ارتش یمن در آگوست 2019 با ده فروند پهپاد تهاجمی بزرگترین منبع دخایر نفتی عربستان موسوم به «الشیبه» واقع در جنوب شرق این کشور و در نزدیکی مرز امارات را هدف قرار داد.

 

 

ارتش یمن در سپتامبر 2019 و در عملیاتی مشابه عملیات علیه الشیبه،  با 10 پهپاد بزرگترین پالایشگاه جهان در «بقیق» (وابسته به شرکت آرامکو) را هدف قرار داد. 

 

 

همزمان با  بقیق، پالایشگاه «خریص» وابسته به آرامکو نیز با پهپادهای مذکور هدف گرفته شد و این دو عملیات که با آتش‌سوزی گسترده همراه بود، باعث شد تولید نفت عربستان به نصف برسد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول