اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برنامه‌های عملیاتی اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از سه برنامه عملیاتی در زمینه اشتغال سالم و مولد برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد.

برنامه‌های عملیاتی اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کرمانشاه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل دانشگاهی در کشور 18.3 درصد است که استان کرمانشاه حدود 10 درصد بالاتر از نرخ بیکاری کشور قرار دارد.

طبق آمارها اعلام شده، تعداد دانش‌آموخته‌گان و یا جوانان در حال تحصیل دوره آموزش عالی کشور 13 میلیون و 150 هزار نفر است که 280 هزار و 469 نفر از این تعداد، افراد فارغ‌التحصیل و یا درحال تحصیل استان کرمانشاه هستند که 177 هزار و 900 هزار نفر از آن‌ها جزو جمعیت فعال و 102 هزار نفر دیگر از آن  جزو جمعیت غیرفعال محسوب می‌شوند.

براساس این گزارش، 127 هزار و 174 نفر از کل جمعیت فعال استان شاغل و 50 هزار و 775 نفر بیکار و یا جویای کار هستند.

حال، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از سه برنامه عملیاتی در زمینه اشتغال سالم و مولد برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر می‌دهد.

پرداختی یارانه دستمزد به میزان 30 درصد حقوق و مزایای حداقل حقوق کار به مدت زمان حداکثر یک‌سال؛ یکی از برنامه‌هایی است که به گفته حسن عزیزی، اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: کارفرمایانی که در سطح تمامی شهرستان‌های استان کار می‌کنند چنانچه از دانش‌آموختگان دانشگاهی جذب کنند و قرارداد خود را به اداره‌کار تابعه تحویل دهند در واقع 30 درصد حقوق و مزایا تا مدت 12 ماه مستقیما به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود.

کارآموزی در محیط واقعی کار گزینه‌ای دیگری است که عزیزی، با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به آن اشاره کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع مختلف مشغول حق کارورزی از 500 تا 700 هزار تومان می‌شود.

وی تصریح کرد: کارآموزانی که در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند، در محیط واقعی کار براساس مجوزهایی که اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای داده، کارورزی داشته باشند و آموزش ببینند، هیچ شهریه پرداخت نمی‌کنند.

عزیزی در خصوص سامانه کارا، گفت: این سامانه در بسیاری از استان‌های کشور هم‌اکنون بسته شده، اما در استان کرمانشاه به دلیل اختصاص ویژه به مناطق زلزله‌زده باز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآور شد: از 1.5 میلیارد دلاری که صندوق ملی برای اشتغال روستائی و عشایری اختصاص داده 20 درصد سهمیه باقی‌مانده است، برخی بانک‌ها هنوز منابع روستایی و عشایری را جذب نکرده لذا سامانه کارا فعلا برای استان باز است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول