اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آماده باش کامل تفنگداران دریایی آمریکا در دریای سرخ برای چه بود؟

رسانه نیروی دریایی آمریکا به آماده باش هزاران تفنگدار دریایی این کشور در دریای سرخ در ماه‌های گذشته و از بیم حمله به سفارت آمریکا در برخی کشورهای منطقه اشاره کرد.

آماده باش کامل تفنگداران دریایی آمریکا در دریای سرخ برای چه بود؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه ویژه امور نظامی آمریکا از آماده باش یک ماهه تفنگداران دریایی آمریکا مستقر دریای سرخ در ماه مه (اردیبهشت) گذشته و از بیم حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در برخی کشورهای منطقه بابت ماجرای جنجالی انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی اشاره کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» به نقل از «مرین تایمز» تفنگداران دریایی مستقر در کشتی آبی خاکی «یواساس آیو جیما» در ماه مه گذشته یک ماه تمام برای واکنش به اقدامات تلافی جویانه در آماده باش به‌سر بردند.

به دنبال اعلام احتمال خطر حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در «اردن»، «لبنان» و «مصر» این تفنگداران برای واکنش سریع نشان دادن در 2 تا 6 ساعت و تخلیه پرسنل در صورت لزوم، در آماده باش کامل بودند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز 15 آذر (ششم دسامبر 2017) اعلام کرد که دولتش قدس را به عنوان «پایتخت اسرائیل» به رسمیت می‌شناسد. او همچنین اعلام کرد واشنگتن سفارتش را به قدس منتقل خواهد کرد.

تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت به قدس با واکنش‌های گسترده و اعتراضات جهانی رو به رو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چند روز بعد قطعنامه‌ای را علیه آن به تصویب رساند. 

رژیم صهیونیستی پس از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷، در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه قدس شرقی و غربی را پایتخت خود اعلام کرد. شورای امنیت سازمان ملل در همین سال در قالب قطعنامه شماره ۴۷۸ اقدام رژیم صهیونیستی را غیر قانونی اعلام کرد.

به گزارش این رسانه‌ها، 1500 ملوان و 1800 تفنگدار دریایی آمریکایی یک ماه قبل از این ماجرا در رزمناو های «وی ای ای اوک هیل» و «آیو جیما» برای شرکت در رزمایشی در اردن و تمرین حمله شبیه سازی شده به سفارتخانه‌ها مستقر شدند.

اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس حتی با مخالفت و اعتراض برخی صهیونیست‌ها مواجه شد. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول