اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تغییر در شبکیه چشم بیماران مبتلا به آلزایمر ملایم

محققان اسپانیایی برای اولین بار موفق به شناسایی تغییراتی در میزان ضخامت شبکیه چشم افراد مبتلا به آلزایمر ملایم شده اند.

تغییر در شبکیه چشم بیماران مبتلا به آلزایمر ملایم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، بررسی‌های پژوهشگران اسپانیایی ثابت می‌کند ضخامت شبکیه چشم افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند، کاهش می یابد و التهاب هایی در این بخش از چشم رخ می دهد که نشانه ای قطعی از آغاز روند مخرب بیماری مذکور است.

 

این محققان برای اولین بار پی برده اند که ابعاد و اندازه این بخش از چشم در بیماران الزایمری تغییر می کند و نکته مهم این است که تغییرات یادشده در همه مبتلایان به آلزایمر مشابه در یک بخش خاص از شبکیه رخ می دهد.

در برخی از این بیماران شبکه عصبی بخش شبکیه چشم هم تحلیل می رود و همین مساله باعث وقوع التهاب های عصبی می گردد. پژوهشگران امیدوارند با بررسی دقیق تغییرات شبکیه چشم در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر بتوان به راه حلی برای مقابله با این مشکل و سایر عوارض ابتلا به این بیماری خطرناک دست یافت.

تحقیقات فعلی حاکیست اولین تغییرات ناشی از آلزایمر در شبکیه چشم، در منطقه ماکولای ان آغاز می شود. این منطقه حساس ترین بخش از شبکیه چشم بوده و برای کنترل بینایی و درک رنگ ها به کار می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول