اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سفر هیات طالبان به مسکو برای رایزنی درباره روند صلح با مقامات روس

در پی لغو مذاکرات آمریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ، هیاتی از طالبان به مسکو سفر کرده و درباره فرآیند صلح در افغانستان با مقامات روس رایزنی کردند.

سفر هیات طالبان به مسکو برای رایزنی درباره روند صلح با مقامات روس

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، هیاتی از طالبان بعد از لغو مذاکرات این گروه با آمریکا به مسکو سفر کرده و با رهبران روسیه درباره فرآیند صلح در افغانستان رایزنی کرده است. 

به گفته «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر این هیات با «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش رادیو پاکستان، یکی از سخنگویان وزارت خارجه روسیه نیز درباره سفر طالبان به مسکو گفت: این نشست لزوم از سرگیری مذاکرات میان طالبان و آمریکا را نشان می‌دهد.

وی افزود: طالبان نیز در این نشست آمادگی خود را برای ادامه مذاکره با آمریکا اعلام کرده است. 

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این خبر گفت: طالبان این بار از مسکو اعلام کردند که به جنگ ادامه خواهند داد، نیروهای امنیتی افغانستان منتظر بازگشت آنها به میدان جنگ هستند.

این در حالی است که بعد از اعلام توافق میان آمریکا و طالبان و در حالی که قرار بود این توافق از سوی ترامپ امضا شود، به یکباره رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که توافق میان این کشور و طالبان را به دلیل کشته شدن یک نظامی آمریکایی لغو کرده است. 

بسیاری از مقامات دولتی و کارشناسان آمریکایی نسبت به توافق آمریکا و طالبان هشدار داده و اعلام کرده بودند که خروج از افغانستان اشتباه راهبردی خواهد بود. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول