اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پخش عزاداری زنجانی‌ها از 15 شبکه داخلی و بین‌المللی

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان از پخش عزاداری زنجانی‌ها از 15 شبکه داخلی و بین‌المللی خبر داد و گفت: همچنین این برنامه‌ها از 25 شبکه سراسری و استانی پخش شد.

پخش عزاداری زنجانی‌ها از  15 شبکه داخلی و بین‌المللی

محسن لطیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال هم طبق سنوات گذشته برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای پوشش عزاداری‌های باشکوه مردم مومن و ولایتمدار زنجان انجام شد و تلاش شد تا گوشه‌ای از عشق و ارادت پایتخت نشینان شور و شعور حسینی به ساحت اهل بیت (ع) به تصویر کشیده شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان افزود: طی ماه محرم بیش از 27 هزار و 570 دقیقه برنامه تولید، تأمین و پخش شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مدون مرکز برای پخش زنده عزاداری‌های نقاط مختلف استان از شبکه اشراق اظهار داشت: امسال برای نخستین بار بیش از 2 هزار و 902 دقیقه از عزاداری‌های مردم استان در قالب نماز ظهر عاشورا ، دسته‌های باشکوه، عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، فاطمیون، احمدیه، مکتب الزهراء، حیدریون، تجمعات عزاداری در شهرهای ابهر، خرم‌دره خدابنده ، طارم ، ایجرود ، سجاس ، هیدج و مراسمات همایش شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل و حسینیه اعظم به صورت زنده از شبکه اشراق و شبکه استانی رادیو پوشش داده شد.
لطیفی همچنین از پخش مراسم عزاداری زنجانی‌ها از شبکه‌های برون مرزی خبر داد و گفت: امسال مراسم عزاداری مردم زنجان از 15 شبکه سراسری و بین‌المللی یک، 2 ، 3، 4، 5، خبر، قرآن، شما، آموزش، افق، پرس تی وی، الکوثر، العالم، سحر و هیسپان تی وی به مدت 2 هزار و 26 دقیقه پخش شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با بیان اینکه امسال 25 شبکه سراسری و استانی رادیو نیز همگام با سیما حضور و اجتماعات عظیم زنجان را پوشش دادند‌، گفت: شبکه‌های سراسری جوان، تهران، فرهنگ، قرآن، نمایش، ورزش، معارف، ایران، سلامت، زیارت، گفت‌وگو، پیام و شبکه‌های استانی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، فارس، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمان و اصفهان جمعا به مدت 744 دقیقه مراسمات برگزار شده در استان را پوشش دادند.

وی در ادامه به اقدامات معاونت‌های صدا و سیمای مرکز زنجان اشاره کرد و افزود: معاونت سیما در این ایام علاوه بر برنامه‌های روتین برنامه‌های مشق عشق، واژه واژه کربلا، عشق قافله سی، عزاداران ثارالله و باکاروان عاشورائیان را در قالب 15 هزار و 729 دقیقه تولید و پخش کرد.

لطیفی افزود: رادیوی زنجان هم علاوه بر اختصاص برنامه‌های روتین خود به این ایام، ویژه برنامه‌های حسین عاشقلری، عشق سوداسی، عشق قافله سی، عشق کاروانی و گلگشت را نیز به میزان 10 هزار و 820 دقیقه تولید و پخش کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان همچنین به عملکرد معاونت خبر و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: معاونت خبر مرکز  با تهیه و ارسال 446 مورد برنامه در قالب خبر، گزارش، تفسیر، گفتگوی زنده خبری و ارتباط با بخش‌های خبر سراسری، اخبار رویدادهای عزاداری استان را با موضوع محرم جمعا به مدت یک هزار و 16 دقیقه پوشش داد.

وی افزود: همچنین درحوزه فضای مجازی هم این معاونت با تولید و پخش 123 مورد برنامه رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک، ویدئو، پوستر، نماهنگ، پادکست، اینفوگرافیک و تایم لپس به موضوع محرم پرداخت کرد.
لطیفی افزود: فضای مجازی مرکز همچنین امسال صفحه حسینیه مجازی و همچنین صفحه ویژه محرم را در سایت مرکز راه‌اندازی کرد که مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفت.
مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان برخلاف کمبودها و محدودیت‌های فراوان در حوزه امکانات و نیروی انسانی با به کارگیری همه تجهیزات و نیروی انسانی خود و بهره‌گیری از سه واحد سیار تلویزیونی، واحد sng، مایکرو ویو پرتابل، 17 دوربین ثابت و سیار، دو دستگاه دوربین پرنده، یک فروند بالگرد، دو دستگاه تاورکرین و کرین نفربر، چندین کیلومتر کابل گذاری صدا و تصویر و بهره‌گیری از خطوط پشتیبان فیبر نوری برای تضمین پایداری تصویر و در رأس تلاش شبانه‌روزی بیش از 300 نفر از همکاران خدوم خود عزاداری‌های مردم استان را پوشش داد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول