اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولیدکنندگان از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند/ دولت اجازه واردات دهد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و موبایل سمنان گفت: تولیدکنندگان از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند و دولت باید در سطح محدودی اجازه واردات برخی از کالاها را صادر کند.

تولیدکنندگان از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند/ دولت اجازه واردات دهد

علی‌اکبر صیادجو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان در تشریح وضع بازار اظهار کرد: روند افزایش قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی همچنان ادامه دارد؛ ولی شیب آن در روزهای اخیر کند شده است.

وی ادامه داد: قدرت خرید مردم و خود بازار کشش افزایش قیمت‌ها را ندارد؛ کمبود توزیع توسط شرکت‌های تولیدکننده هم ادامه دارد ولی وضع نسبت به ماه گذشته مقداری بهتر شده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و موبایل سمنان با تأکید بر اینکه هنوز عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد، تصریح کرد: تولیدکنندگان و شرکت‌ها در توزیع محدود کالا در بازار دلایل خاص خود را دارند و از کمبود مواد اولیه و قطعه می‌نالند. هر کدام از تولیدکنندگان کالای صنعتی مثل خودرو در تولید کالا، قطعات زیادی نیاز دارند و تأمین این قطعه‌ها در شرایط فعلی تحریمی خیلی ساده نیست.

صیادجو با اشاره به اینکه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی هم می‌نالند، اضافه کرد: قیمت همه کالاها تا سقف 3.5 برابر افزایش پیدا کرده است و کارخانه‌ها، این نقدینگی را برای پشتیبانی تولید در اختیار ندارند.

وی بیان کرد: نمی‌توان پنداشت که تولیدکنندگان گاهی به‌طور عمدی به خاطر تشنه نگه داشتن بازار، از توزیع کالا خودداری می‌کنند؛ شرایط آنها هم سخت شده است.

تمایل به فروش تلفن همراه

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و موبایل سمنان در تشریح وضع بازار موبایل، با تأکید بر اینکه عرضه طی روزهای اخیر بیشتر شده است، اضافه کرد: دارندگان گوشی‌های تلفن همراه علاقه‌مند به فروش گوشی‌های خود هستند و علت آن هم به کاهش نرخ ارز برمی‌گردد؛ چون شرایط سیاسی مقداری تثبیت شده است.

صیادجو با اشاره به کاهش چشمگیر نرخ دلار به‌عنوان عامل افزایش تمایل دارندگان موبایل و فروشندگان به فروش تلفن همراه تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها را در بخش صوتی و تصویری هم شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر روند کاهش نرخ ارز همچنان ادامه پیدا کند دور از انتظار نیست که قیمت لوازم صوتی و تصویری هم در ماه‌های آینده کاهش یابد، تصریح کرد: امروز بحث اصلی بر سر توازن بازار است؛ متأسفانه دولت سال گذشته واردات یک هزار و ۴۰۰ قلم کالا را ممنوع اعلام کرد که لوازم صوتی و تصویری هم در این لیست بود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و موبایل سمنان ادامه داد: اگر در این شرایط بحرانی، دولت واردات بخشی از کالاها را مجاز سازد، هشداری برای تولیدکنندگان می‌شود تا با تمام ظرفیت وارد بازار شوند.

صیادجو با اشاره به اینکه تولیدکنندگان هنوز تمام‌قد وارد بازار نشده‌اند، تصریح کرد: تولیدکنندگان از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند و عامل آن هم، افق و چشم‌انداز بازار است؛ دولت باید در سطح محدودی اجازه دهد تا برخی از کالاها وارد شود.

وی با بیان اینکه اگر دولت اجازه واردات تعداد محدودی خودرو را بدهد، بازار خودرو هم تعادلش را به دست می‌آورد، اضافه کرد: قیمت‌ها به قیمت واقعی نزدیک می‌شود و در لوازم خانگی هم این موضوع وجود دارد و تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و موبایل سمنان گفت: اگر سیاست تعادل و آرامش خود را به دست ‌آورد، قطعاً اقتصاد هم آرامش خود را به دست می‌آورد و شاهد متعادل شدن قیمت‌ها در آینده خواهیم بود.

صیادجو اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنم اگر در حال حاضر خرید ضروری ندارند، برای چند روز آینده قیمت‌ها از آرامش نسبی برخوردار می‌شود و آن موقع خرید کنند.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول