اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعزام 35 نانوای زنجانی به عراق برای پخت نان در مراسم اربعین

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان از اعزام 35 نانوا به عراق برای پخت نان در مراسم اربعین خبر داد و گفت: نانوایان 15 روز مانده به اربعین اعزام خواهند شد.

اعزام 35 نانوای زنجانی به عراق برای پخت نان در مراسم اربعین

کمال الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته بحث اعزام نانوایان به عراق برای پخت نان و خدمت‌رسانی به زائرین اربعین انجام خواهد شد.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه طبق هماهنگی امسال 35 نانوا به مراسم اربعین اعزام خواهند شد، تصریح کرد: همراه این نانوایان دو دستگاه نانوایی سیار نیز به عراق ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای ارسال تجهیزات مورد نیاز برای پخت نان اندیشیده شده است، اضافه کرد: این نانوایی به صورت مستمر و شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد تا کمبودی از لحاظ نان وجود نداشته باشد.

الماسی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با مسؤولان ذیربط اعزام نانوایان به عراق 15 روز قبل از مراسم اربعین حسینی انجام خواهد شد و تا چند روز پس از مراسم اربعین پخت نان ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در ایام محرم نیز نانوایان مطابق شیفت خود فعالیت دارند و هیچگونه تعطیلی در این صنف نداشتیم، تصریح کرد: حتی در روز عاشورا نیز برای پخت نان مورد نیاز مردم و مسافران 200 واحد نانوایی که شیفت بودند اقدام به پخت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین با کمک خیرین در ایام تاسوعا و عاشورا یک نانوایی سیار در محل امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان دایر شده و به صورت صلواتی پخت کرد.

الماسی در ادامه به بحث کیفیت نان پختی در زنجان اشاره کرد و گفت: نان زنجان از کیفیت بالایی در کل کشور برخوردار است و هر سال مطابق ارزیابی غله نان زنجان در رتبه‌های نخست به لحاظ کیفی قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان همچنین درباره تعداد نانوایی‌های فعال در زنجان نیز گفت: تعداد واحدهای نانوایی فعال در شهرستان زنجان 850 باب است.

وی تصریح کرد: تعداد نانوایی‌های فعال در شهرستان نسبت به جمعیت بالاست از همین رو مجوز نانوایی جدید در زنجان صادر نمی‌شود.

الماسی افزود: براساس آخرین دستورالعمل ارسالی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل اشباع شهر از نانوایی و عدم رعایت حدود صنفی، مجوز نانوایی جدید در زنجان صادر نمی‌شود. 

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول