اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

غریب آبادی: حفظ برجام صرفا با هزینه ایران به هیچ وجه یک گزینه نیست

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: حفظ برجام صرفا با هزینه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه یک گزینه نیست.

غریب آبادی: حفظ برجام صرفا با هزینه ایران به هیچ وجه یک گزینه نیست

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگویی پس از قرائت بیانیه ایران در نشست امروز (چهارشنبه) شورای حکام آژانس عنوان کرد: مهمترین نکته ای که امروز در بیانیه ایران در نشست شورای حکام آژانس اشاره کردیم ناظر بر تحولات پیرامون برجام بود. همانگونه که در جریان هستید ایران سومین مرحله از تصمیمات خود را برای اجرای کاهش تعهداتش تحت برجام در حوزه تحقیق و توسعه هسته ای اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی همواره از جمله در این نشست از ایران می خواهند که به اجرای کامل برجام برگردد و صرفا از خروج آمریکا اظهار تاسف می کنند، ادامه داد: در این بیانیه تاکید شد که حفظ برجام صرفا با هزینه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه یک گزینه نیست و نه مشروعیت دارد و نه برای جمهوری اسلامی ایران ممکن است.

نماینده ایران در آژانس خاطرنشان کرد: مادامی که کشورهای دیگر به تعهدات برجامی خود برنگردند و مطالبات مشروع ایران تحت برجام و مصوبات کمیسیون مشترک برجام را محقق نکنند، تصمیمات ۶۰ روزه ایران برای کاهش تعهداتش ادامه می یابد.

به گزارش فارس، غریب آبادی امروز در بیانیه ای در نشست شورای حکام، اقدامات سه روز اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی را با هدف اعمال فشار به آژانس، نابودی برجام به عنوان نماد چندجانبه گرایی و ایجاد انحراف در افکار عمومی خواند و گفت: ایران تحت تاثیر این فضاسازی ها قرار نمی گیرد و کاهش تعهدات برجامی در هر 60 روز را با جدیت دنبال می کند.

غریب آبادی همچنین تأکید کرد که همه فعالیت های هسته ای در ایران در بالاترین سطح شفافیت صورت می پذیرد و تحت نظارت و راستی آزمایی آژانس بوده و هیچ فعالیت هسته ای مخفی وجود ندارد.(اینجا بخوانید) 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول