اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

«یک نذری، یک کتاب»؛ طرحی ابتکاری در محرم 1441 یزد

در راستای اجرای طرح‌های کتاب‌خوانی ابرکوه، طرح ابتکاری «نذر دانایی» در ابرکوه و به‌صورت نمادین در محله نبادان اجرا شد.

«یک نذری، یک کتاب»؛ طرحی ابتکاری در محرم 1441 یزد

حمیدرضا بصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه در گفتگو با خبرنگار فارس در ابرکوه، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام سوگواری سالار شهیدان و شهدای کربلا، طرح نذر دانایی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با همکاری هیئت عزاداران محله نبادان، اجرا شد.

بصیری ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده در راستای نامزدی ابرکوه برای پایتخت کتاب ایران، تصریح کرد: طرح نذر دانایی به این شکل بود که 8 کتاب با مفاهیم عاشورایی، ایثار و شهادت و زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم به‌صورت خلاصه و کوتاه معرفی و توضیحات آن بر روی یک برگ کاغذ به غذاهای نذری ضمیمه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از 10 هزار برگه معرفی کتاب بین عزاداران توزیع شد که این اقدام می‌تواند اهمیت بحث مطالعه را نشان دهد. ضمن اینکه معرفی کتاب و بیان خلاصه‌ای از آن به این شیوه، می‌تواند مخاطب را برای خواندن کتاب تشویق کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه، ادامه داد: «کشتی پهلو گرفته» از سیدمهدی شجاعی، «یادت باشد»، «قصه دلبری»، «هفت شهر عشق»، «چوپان معاصر» و «غروب بود و تو بودی»، از جمله کتاب‌هایی بود که در طرح نذر دانایی معرفی شد.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول