اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر کودک/ انتشار شماره جدید فصلنامه تئاتر

مهلت ارسال آثار بخش‌های خیابانی و خردسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک 10 روز دیگر تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر کودک/ انتشار شماره جدید فصلنامه تئاتر

به گزارش خبرگزاری فارس، «مجید قناد» دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرد، با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار بخش‌های خیابانی و خردسال در روز 20 شهریور و به دلیل همزمانی ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و حضور هنرمندان در مراسم سوگواری و تعطیلات رسمی هفته  اخیر، مهلت ارسال آثار در بخش‌های خیابانی و خردسال 10 روز تمدید شد و هنرمندان تا پایان شهریور ماه می‌توانند آثار خود را در این دو بخش ارسال کنند.

این مجری و هنرمند کودکان در ادامه با ابراز خرسندی از استقبال هنرمندان داخل و خارج از کشور از این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف، تعداد آثار ارسالی به بخش مسابقه نمایشنامه نویسی را 57 نمایشنامه اعلام کرد که برای بازخوانی و انتخاب آثار برتر به اساتید و متخصصان سپرده شده است و اسامی آنها همزمان با نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس،‌ بخش‌های خیابانی و خردسال بیست و ششمین جشنواره ی بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به صورت رقابتی برگزار می‌شود و آثار متقاضی نباید پیش از این اجرای عموم رفته و یا در جشنواره دیگری شرکت کرده باشند.

متقاضیان برای حضور در این بخش‌ها می‌بایست فرم تقاضای حضور، چهار نسخه دی وی دی حاوی فایل تصویری اجرای نمایش به همراه سایر مدارک ذکر شده در فراخوان را به دبیرخانه ارسال کنند.

نشانی دبیرخانه برای ارسال آثار همدان، بولوار بعثت، جنب پارک مردم، مجتمع فرهنگی سینمایی شهیدآوینی، دبیرخانه  جشنواره بین المللی کودک و نوجوان به کد پستی: ۶۵۱۶۹۳۳۶۳۴ و شماره تماس: ۰۸۱۳۲۵۱۲۱۱۸ است.

بیست و ششمین جشنواره ی بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 در همدان برگزار می‌شود.

*شماره‌ ۷۳ «فصلنامه‌ تئاتر» منتشر شد

هفتادوسومین شماره‌ «فصلنامه‌ علمی ـ پژوهشی تئاتر» به مدیرمسئولی شهرام کرمی و سردبیری سیدمصطفی مختاباد توسط دفتر پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌ کل هنرهای ‌‌نمایشی منتشر شد.

در این شماره ۶ مقاله به چاپ رسیده است که عبارت‌اند از:

- بررسی ظرفیت تئاتر و هنرهای‌ نمایشی برای رونق گردشگری در استان اصفهان، نویسندگان: مریم شکری‌زاده، ندا ترابی‌فارسانی، سجاد باغبان‌ماهر.

- سنجش انرژی مصرفی در اتودهای بیومکانیک میرهولد با استفاده از فناوری شتاب‌سنجی سه محوره، نویسندگان: علیرضا هایل‌مقدم، مهدی حامدسقایان، مهدی خالقی‌تازجی

- نقالی و پنسوری؛ ایستایی و پویایی، مطالعه‌ تطبیقی دو گونه‌ نمایشی ایران و کره، نویسندگان: مجید سرسنگی، نیلوفر زارع

- اهداف تربیت در بازی‌های نمایشی، نویسنده: بهراد باقری

- چگونگی تبدیل روایت دراماتیک به فضای دراماتیک با استفاده از عناصر میزانسن براساس نظریه‌ حس مکان نوربرگ شولتز، نویسندگان: محمدحسین عابدی، ایرج اعتصام، سیدمصطفی مختابادامری

- تقابل کنش حماسی و کنش تراژیک در تراژدی‌های آیسخولوس، نویسنده: عرفان ناظر

شماره‌ ۷۳ «فصلنامه‌ تئاتر» در تابستان ۱۳۹۸ با بهای ۱۰ هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر منتشر و توزیع شده است.

*نمایشنامه خوانی مجلس قتل رئیس جمهور

نمایشنامه خوانی مجلس قتل رئیس جمهور، روایتی از  مکافات اهل ریا و نفاق به کارگردانی امیر امیری دوم و سوم شهریور ماه ساعت 19 در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود.

صحنه خوان این نمایشنامه محمدمهدی حاجی علی و نقش خوانان کامبیز نیک آمیز، پوریا فرجی، فریاد جودی، مهشاد بهبودی، مینا ترکمن، زهرا بهاری و ... هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول