اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تخصیص و هزینه‌کرد بودجه فقط از راه قانونی ممکن است

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین در ارتباط با وعدهٔ تخصیص و هزینه‌کرد اعتبار از سوی برخی افراد، تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد بودجه را تنها از مسیر قانونی و از طریق سازمان برنامه و بودجه ممکن دانست و عنوان کرد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر رعایت قانون بودجه نظارت دقیق دارند.

تخصیص و هزینه‌کرد بودجه فقط از راه قانونی ممکن است

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی و سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، در پاسخ به پرسشی در ارتباط با شایع شدن وعده‌های تخصیص و هزینه کرد اعتبار به مردم از سوی برخی افراد که مسؤولیت رسمی در استان ندارند، عنوان کرد: مجموعۀ مدیریت اجرایی استان در موضوع بودجه، تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد آن همواره خودش تصمیم می‌گیرد و بدون شک اگر به یک جمع‌بندی برای انجام کاری برسد اقدام می‌کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین همچنین در ارتباط با سخنان سال گذشتهٔ نوبخت مبنی‌بر واگذاری اختیار تصمیم‌گیری بخشی از بودجهٔ قزوین در قالب یک کارگروه به فردی که هیچ مسؤولیتی نداشت، تصریح کرد: آن موضوع در واقع اصلاح شد و بعد از آن هم خود آقای نوبخت گفتند که مسؤولیت تصمیم‌گیری بودجه با استاندار قزوین است.

وی افزود: ساز و کار بودجه طوری است که باید در مسیر قانونی خودش قرار داشته باشد، یعنی اگر  بخواهد یک ریال بودجه اختصاص داده شده و در جایی هزینه شود، باید با ورود سازمان برنامه و بودجه باشد و با نظارتی که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی دارد اگر انحرافی در تخصیص و هزینه‌کرد آن نسبت به قانون رخ‌دهد حتماً آن‌ها ورود پیدا می‌کنند و گزارش می‌دهند.

حبیبی گفت: بودجهٔ استان بدون دخالت دیگران، در مسیر ساز و کار قانونی خودش قرار دارد و اختیار آن با مدیریت استان و مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعهٔ استان است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در پاسخ به این پرسش که آیا برای تصمیم‌گیری مدیران و حتی انتصابات استان فشار و رایزنی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: من اعتقادم این است که در همهٔ دوره‌ها و دولت‌ها این شکل رایزنی‌ها وجود داشته است، جریان‌های سیاسی همیشه فشار می‌آورند که بتوانند خودشان سهم بیشتری در مسئولیت‌ها داشته باشند.

وی در پایان افزود: به هر حال اگر ما بخواهیم یک کسی را به‌عنوان مسؤول منصوب کنیم، حتماً از طریق مبادی ذیربط صلاحیت‌هایش را از لحاظ تخصص و از مناظر دیگر بررسی می‌کنیم، ولی رایزنی همواره از همهٔ جریان‌ها وجود دارد، از راست و چپ هرکس تلاش خود را در این عرصهٔ سیاسی انجام می‌دهد و در هرصورت هم تصمیم نهایی را شخص استاندار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول