اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ارتباط میان «دانشمندان» بیشتر می‌شود

آکادمی علوم چین و آکادمی علوم آلمان روز دوشنبه اعلامیه پکن را امضا کردند و متعهد شدند که تحقیقات اساسی و پیشرفت ارتباط بین محققان جوان 2 کشور را تسریع کنند.

ارتباط میان «دانشمندان» بیشتر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، آکادمی علوم چین (CAS) و آکادمی علوم آلمان روز دوشنبه اعلامیه پکن را امضا کردند و متعهد شدند که تحقیقات اساسی و پیشرفت ارتباط بین محققان جوان دو کشور را تسریع کنند.

 آکادمی علوم چین و آلمان در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس مشترک «CAS-Leopoldina» با عنوان «علم برای آینده»، تعهدنامه ارتباط بیشتر دانشمندان را امضاء کردند. 

رئیس بنیاد علوم چین در سخنان خود گفت: چالش‌هایی از جمله تغییرات آب و هوایی، کاهش بلایای طبیعی، بیماری‌های عفونی، آلودگی محیط زیست، فقر و توسعه نامتوازن فشارهای بزرگی را بر توسعه پایدار آینده جامعه بشری تحمیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات اساسی در هسته پیشرفت علم و نوآوری نهفته است در حالی که توانمندسازی استعدادهای جوان الهامات نامشخص و منابع خرد را فراهم می‌کند.

در اعلامیه پکن پیشنهاد شد تا درک اهمیت علم و تحقیقات اساسی، تعمیق تحقیقات علمی مشترک و مسؤولانه و ایجاد یک محیط دلگرم کننده برای پیشرفت در علم تعمیق یابد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول