اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

اعلام حمایت حزب ندای ایرانیان از قوه قضاییه برای تجدیدنظر احکام کارگران

حزب ندای ایرانیان طی بیانیه‌ای از ارادۀ قوه قضاییه و رئیس این قوه برای استقرار قانون و تجدید نظر در احکام سنگین صادره برای دانشجویان و کارگران حمایت کرد.

اعلام حمایت حزب ندای ایرانیان از قوه قضاییه برای تجدیدنظر احکام کارگران

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حزب ندای ایرانیان در اعتراض به صدور احکام سنگین برای فعالین دانشجویی و کارگری بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

امروز که کشور درگیر تنش‌های فراگیر در عرصۀ منطقه‌ای و بین‌المللی است، بیش از هر چیزی نیازمند اتحاد و همدلی و انسجام داخلی برای مقابله با دشمنانی است که از ریاض تا تل‌آویو و واشنگتن کمر به هَدم و نابودی ایران بسته‌اند؛ در چنین فضایی انتشار احکامی سنگین و باورنکردنی برای معترضان کارگری و دانشجویی نه تنها جامعه را با بهت و حیرت روبرو کرده بلکه متأسفانه محرکی شده برای تشدید شکاف‌هایی که ماحَصَلی جز نفوذ دشمن و در نهایت رخنه در ارکان امنیت و قدرت ملی از پی نخواهد داشت. احکامی که در کمال تأسف از جهاتی در تعارض با قانون اساسی و روح اسلام صادر شده‌اند، چرا که « تشکیل اجتماع، راهپیمایی و حق اعتراض» به عنوان یکی از بنیادی‌ترین حقوق انسانی در قانون اساسی (اصل 27) و حقوق موضوعه به رسمیت شناخته شده و بازداشت افراد پس از تجمع صنفی و محاکمه‌ی آن‌‌ها  در تضاد با سیرۀ سیاسی ج.ا.ا.،  و حقوق ملت است؛ از سویی دیگر، در دیانتی که پیامبر عظیم شأنَش، حضرت محمد مصطفی (ص)، «یوم المَلحَمه» را بدل به «یوم المَرحَمه» می‌کند، انتظار می‌رود تا بالاترین رأفت و گذشت را حتی نسبت به دشمنانش داشته باشد – کما اینکه شیوۀ برخورد با اسرای جنگی نیز به همین گونه بوده – چه رسد به کارگران و دانشجویانی که فرزند همین آب و خاک‌اند و در دامان همین نظام بزرگ شده‌اند.

وجدان جامعه از خود می‌پرسد چگونه است که غارتگران بیت‌المال در فرآیندهای ناقص و مهندسی‌شده، به نام خصوصی‌سازی، مسبب تجاوز به بدیهی‌ترین حقوق ابتدایی انسان‌هایی زحمت‌کش و شریف – که همانا پرداخت همین حقوق حداقلی کارگری برای بقا و حیات‌شان است – می‌شوند و از هر تعقیب و کیفرخواستی مصون‌اند و هم‌زمان کارگرانی که برای لقمه نانی عرق ریخته و معصومین بر دستان‌شان بوسه زده‌اند و حضرت امام رضا (ع) مقام آنان را چنان بالا برده که عرق کارگر را معادل خون شهید دانسته، و دانشجویانی که از اعتراضات معیشتی آن‌ها حمایت کرده اند، برای مطالبۀ همان حقوق حداقلی که به زحمت کفاف یک ماه «زندگی» شان را می‌دهد، محاکمه شوند و با احکامی سنگین و چنین شدید مواجه گردند.

به راستی آیا بهتر نیست که در این برهۀ خطیر و برای تبعیت از حکم الهی «وَ لا تَفَرَّقُوا»، از اقدام به اموری که منجر به تفرقه و شکاف و شِقاق در جامعه می‌شود پرهیز کنیم و روح اسلام و قانون اساسی– که میثاق میان ملت و حکومت – است را مبنا قرار دهیم؟ مبنایی که تعهد عظیم احقاقِ حقوقِ ملت را بر ذمۀ حکومت قرار می‌دهد. احقاقِ حقّی که بی‌تردید با مبارزۀ با فساد و رانت‌خواران و غارتگران به دست خواهد آمد. راهی که الحمدالله ریاست جدید قوه قضاییه در پیش گرفته‌اند و با حمایت احزاب و نهادهای مدنی نیز روبرو شده‌اند.

لذا بدین‌وسیله حزب ندای ایرانیان، به عنوان حزبی جوان، ضمن اعلام حمایت از ارادۀ قوه قضاییه و ریاست محترم آن برای استقرار قانون و تجدید نظر در احکام سنگین صادره برای دانشجویان و کارگران، اعتراض خود را نسبت به چنین احکام ناباورانه‌ای و روندهای رسیدگی که منجر به صدور چنین احکامی شده اعلام می‌دارد؛ احکامی که بواسطۀ آن جوانانی به صِرفِ اعتراض به حقوق و غذا و معیشت – یعنی بدیهی‌ترین حق‌های طبیعی انسانی – باید سال‌های جوانی‌شان را پشت میله‌های زندان سپری کنند. حزب ندا بر این باور است که احکام صادره باید با نگاهی قانونی، رحمانی و پدرانه مورد تجدیدنظر واقع شوند و در کنار آن عوامل اصلی اعتراضات کارگری که باعث بیکاری و وضعیت فعلی آن‌ها شده‌اند، شناسایی و محاکمه شوند. ما نداییان در جهت پیگیری مطالبات کارگران بنا بر وظیفۀ خود به صراحت اعلام می‌داریم که آماده‌ایم تا پیشرو و پیگیر مطالبات قشر کارگری و احقاق حق آنان از دستگاه‌ها و «نامَسئولین» باشیم؛ و حاضریم تا با تمام توش و توان‌مان در کنار ریاست محترم قوۀ قضاییه و بدنۀ شریف آن، برای مبارزۀ با شجرۀ خبیثۀ فساد بایستم و تا ریشه کنی آن از پا ننشینیم. سوای از این، ما خواهان آن‌ایم تا «حق اعتراض مدنی-سیاسی» به عنوان یکی از حقوق بنیادین شهروندی به رسمیت شناخته شود و زین پس هیچ یک از پرونده‌هایی از این دست با نگاه امنیتی مورد ارزیابی قرار نگیرد و برای همیشه شاهد تغییر نگاه بنیادین به این مقوله باشیم؛ حتی سزاست تا هر سه قوه، مشترکاً، با ورود به این موارد نسبت به اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌هایی اقدام کنند که اعتراض مدنی را ذیل رفتارهای امنیتی و ساختارشکنانه قرار می‌دهند تا راه را برای فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز بگشایند؛ که بی‌تردید هم نشانی است از اقتدار جمهوری اسلامی ایران ؛ و هم راهکاری برای شکوفایی سیاسی بیشتر در دورۀ دوم حیات جمهوری اسلامی– آن‌چنان که رهبری معظم انقلاب در بیانیه‌شان ترسیم کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول