اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عدم رعایت عدالت در زمینه زیرساخت‌های شهری برای پایتخت‌نشینان

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عدم رعایت عدالت برای تهرانی‌ها در زمینه زیرساخت‌های شهری، گفت: کیفیت زندگی در مناطق مختلف تهران بسیار متفاوت است.

عدم رعایت عدالت در زمینه زیرساخت‌های شهری برای پایتخت‌نشینان

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ مجید فراهانی در نطق پیش از دستور صد و  شصت و سومین جلسه شورای شهر اظهار داشت: به عنوان منتخب مردم خود را نماینده و پاسخگو به همه مردم تهران از کارتن‌خواب تا کارآفرین می‌دانم و معتقدم تهران فقط یک یا چند منطقه خاص نیست بلکه قلمرو زندگی همه ما شهروندان از مسگرآباد تا فرحزاد است.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌ها و امکانات شایسته زندگی در سراسر تهران فراهم باشد، بیان داشت: طی مدت دو سال گذشته در بیش از 18 بازدید میدانی از سطح محلات تهران سعی کردم اقداماتی را در این زمینه انجام دهم و همه باید بدانیم که از مطالبات کلیدی مردم عدالت است و در سایه این موضوع می‌توان به زندگی مطلوب شهروندی دست یافت.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: مردم پایتخت از محله باغ آزادی تا باغ فردوس فارغ از منطقه سکونت خود باید در دریافت خدمات و زیرساخت‌های شهری تفاوتی احساس نکنند اما متأسفانه در حال حاضر این چنین نیست.

فراهانی اعلام کرد: متأسفانه تهرانی‌ها در دسترسی به خدمات و زیرساخت‌های شهری در محلات مختلف با هم تفاوت دارند و این تفاوت‌ها گریبانگیر اکثر مناطق جنوبی و شرقی شهر است.

وی گفت: ساکنان منطقه 17 در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که از حیث توسعه‌یافتگی پایین‌ترین رتبه مناطق شهر تهران را دارد و در این منطقه افراد سرانه کمتر از یک متر به ازای هر شهروند در حوزه کاربری‌های بهداشتی، درمانی،‌گردشگری، فرهنگی،‌ آموزشی و ورزشی دارند و باید در این راستا اقداماتی شود.

این  عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی برای پروژه‌های محرک توسعه به مناطق کم برخوردار تلاش شده اقداماتی انجام شود و در بودجه سال 98، مبلغ 2 هزار میلیارد ریال در این زمینه پیش‌بینی شد و امیدواریم این اقدام آغاز حرکت به سوی عدالت و توازن منطقه‌ای در تهران باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول