اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهدا با تاسی از مکتب امام حسین(ع) راه را از بیراهه جدا کردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: با تاسی از مکتب امام حسین(ع) راه را از بیراهه جدا کردند، و به قربت الی الله رسیدند.

شهدا با تاسی از مکتب امام حسین(ع) راه را از بیراهه جدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا نجفی صبح امروز در جلسه کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس که در محل سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت  فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و مدافع حرم  با هدف استمرار راه و سیره امام حسین(ع) و شهدای کربلا که همان حراست از ارزش‌های اسلام در  جبهه‌های حق علیه باطل است در این سنگر حضور  یافتند.

وی افزود: شهدا از جان و مال خود گذشتند تا ارزش‌های اسلامی در جامعه بیش از گذشته پررنگ شود و با تاسی از مکتب امام حسین(ع) راه را از بیراهه جدا کردند، و به قربت الی الله رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس امنیت و آرامش خاصی با وجود جنگ نابرابر و کارشکنی‌های مختلف دشمنان در منطقه حاکم است چرا که اگر رشادت‌ها و دفاع جانانه فرزندان این مرزبوم نبود امروز وضعیت مشخصی نداشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: عزت و افتخار پر برکت کنونی ایران اسلامی در تمامی عرصه‌های مختلف، مدیون و جان‌فشانی گذشت ایثارگران در دفاع مقدس است.  

نجفی در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط این اداره کل در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و رسالت هر کدام از ارگان‌های مربوطه را مشخص و اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول، هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است و با استمرار و نکوداشت راه و روش شهدای گرانقدر باید اهداف آنان در جامعه دنبال شود. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان کردستان گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت بر مملکت غالب شود، چشم طمع دشمنان بر این سرزمین کور خواهد شد.

سید محمدجلال زمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دوران دفاع مقدس آئینه تمام نمای حرکت عظیم مردمی و مشارکت عمومی است.

وی گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) فرصت مغتنمی است تا فرهنگ عاشورا را با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیوند دهیم و برنامه‌ها را در فضای مراسم محرم اجرا نمائیم.

زمانی با بیان اینکه مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا در ۱۹ هزار گلزار در سراسر کشور و به تبع آن این مراسم در سراسر استان برگزار می‌شود، یادآور شد: عطر افشانی مزار شهدا روز پنجشنبه ۴ مهرماه به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخر آفرینان در گلزار مطهر شهدای بهشت محمدی سنندج با سخنرانی یکی از فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس امسال ۸ کمیته عهده‌دار برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مختص به این ایام است، ادامه داد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان موظف به اجرای  یکی از این کمیته‌ها است.

زمانی در پایان به برنامه‌های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری زنگ ایثار و شهادت، نصب بنر و پلاکادر، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس در طول این هفته برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

در 31 شهریور سال ۵۹  رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد، صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول