اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آغاز مجدد درگیری‌ها در محورهای جنوب پایتخت لیبی

درگیری‌ها بین نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» و نیروهای دولت وفاق ملی امروز نیز در محورهای جنوب طرابلس پایتخت این کشور ازسر گرفته شد.

آغاز مجدد درگیری‌ها در محورهای جنوب پایتخت لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی گفت که درگیری نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی امروز شنبه پس از گذشت چند روز آرامش، در محورهای جنوب طرابلس ازسر گرفته شد.

المجعی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که اتاق عملیات «برکان الغضب» به تمام نیروهایش دستور پیشروی داد.

وی افزود که نیروهای دولت وفاق ملی اکنون در حال پیشروی در همه محورها هستند.

از حدود پنج ماه پیش نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی، حملات علیه طرابلس را آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تعدادی از کشورها از جمله امارات، مصر و عربستان سعودی، هنوز موفق نشده‌اند به داخل این شهر نفوذ کنند.

طبق گزارش هیأت سازمان ملل در لیبی از آغاز درگیری‌ها در حومه طرابلس تا کنون بیش از یک هزار نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

المجعی همچنین در مصاحبه با وبگاه «بوابة إفریقیا» گفت که ازسرگیری درگیری‌ها ارتباطی به اظهارات فرماندهان «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی حفتر مبنی بر نزدیک شدن آغاز درگیری‌های گسترده، وجود ندارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول