اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید مواد مخدر افغانستان با ورود کشورهای فرامنطقه‌ای 50 برابر شده است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از اولویت‌های ما تمرکز بر باندهای تولید و توزیع در افغانستان است چرا که تولید مواد مخدر در افغانستان از زمان ورود کشورهای فرامنطقه‌ای 50 برابر شده است.

تولید مواد مخدر افغانستان با ورود کشورهای فرامنطقه‌ای 50 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسکندر مومنی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار کرد: اولویت اصلی در مبارزه با مواد مخدر مقابله در مرزهای شرقی کشور است و بر اساس آمارها 70 درصد کشفیات کشور در پنج ماهه اول سال از 6 استان شرقی کشور بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی اولویت بعدی این ستاد برای کشف باندهای تولید و توزیع مواد مخدر است و بر همین اساس از ابتدای سال تاکنون کشفیات مواد مخدر به 400 تن رسیده است.

وی تصریح کرد: اولویت بعدی تمرکز بر باندهای تولید و توزیع در افغانستان است چرا که تولید مواد مخدر در افغانستان از زمان ورود کشورهای فرامنطقه‌ای 50 برابر شده است.

مومنی افزود: برای حل این مشکل پیشنهادهایی برای تغییر الگوی کشت در افغانستان به مسؤلان مربوطه و مجامع بین‌المللی ارائه شده و نیروی انتظامی در پیشانی و خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که 280 میلیون نفر از جمعیت کره زمین معتاد به انواع مواد مخدر هستند افزود: سال گذشته در افغانستان 180 هزار تن مواد تولید شده اما مجموع کشفیات افغانستان به 300 تن نمی‌رسد، یعنی حدود 0.2 درصد از کل تولیدات این کشور.

وی با بیان این مطلب که در آمریکا 10 درصد مردم اعتیاد دارند، گفت: ۵، ۴ درصد جمعیت فعال کشور مصرف کننده مستمر مواد مخدر هستند و در سال گذشته میانگین سالانه مصرف ماده مخدر پنج درصد افزایش را تجربه کرده است.

مؤمنی تصریح کرد: زمانی که معتادان متجاهر جمع‌آوری می‌شود میزان جرائم عمومی نیز کاهش می‌یابد، پیشگیری و ساماندهی معتادان متجاهر اولویت اصلی مبارزه با مواد مخدر کشور است.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای مقابله با اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی گفت:70 درصد کشفیات در شرق کشور صورت می‌گیرد و به همین دلیل تمرکز ما بر این مناطق قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان یادآور شد: به زودی با هماهنگی‌های صورت گرفته با سپاه پاسداران قرارگاهی فرماندهی کویر برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل خواهد شد و با مجهز شدن به چند فروند پهپاد امیدواریم رصد بهتری نسبت به قبل داشته باشیم.

انتهای پیام/63113/ص20/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول