اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| احمدپور: سهمیه سوخت واحدهای نیروگاهی براساس دستورالعمل شرکت ملی گاز است

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: میزان سوختی که در اختیار کل نیروگاه‌ها در سطح کشور در نظر گرفته می‌شود براساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران است.

فارس من| احمدپور: سهمیه سوخت واحدهای نیروگاهی براساس دستورالعمل شرکت ملی گاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «آلودگی هوا و محیط زیست توسط نیروگاه شهید سلیمی نکا با مصرف سوخت مازوت» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ سال‌های طولانی از احداث نیروگاه شهیدسلیمی نکا حدفاصل سه روستای یکه توت، نوذرآباد و دنگسرک و شهرهای اطراف می‌گذرد.

سوخت مصرفی نیروگاه مازوت است که مقرون به صرفه‌تر از گازطبیعی است اما آلودگی بسیار فراوانی برای روستاها و شهرهای اطراف ایجاد کرده و اکثراوقات دود سیاه رنگ و خاکستری غلیظی آسمان روستاها را دربرمی‌گیرد که ناشی از سوختن مازوت است.

اثرات سوخت مازوت در بعضی از روزها به‌صورت ذرات سیاه رنگ بر روی خودروها و محصولات کشاورزی مشهود است و این مطلب تنها گوشه‌ای از خسارتی است که به چشم دیده می‌شود و اثرات مخرب آن بر روی بدن انسان بماند که خود جای بحث کارشناسی دارد.

نکته مهم دیگر اینکه در روزهای ابری و بارانی مصرف مازوت به حداکثر می‌رسد که با توجه به اهمیت این موضوع باید پیگیری شود؛ چرا به جای مصرف گازطبیعی از مازوت استفاده می‌کنند و اینکه چرا محیط زیست و انسان‌ها را فدای اقتصاد می‌کنند.

در پیگیری خبرگزاری فارس معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: این نیروگاه قبلا صد در صد از سوخت مازوت استفاده می‌کرده که الان مصرف سوخت مازوت آن به 20 درصد و گاز طبیعی به 80 درصد رسیده است که هدف این است سوخت این نیروگاه را صد در صد به گاز طبیعی برسانیم.

محمودعلی رکنی، دلیل اینکه تاکنون مصرف سوخت طبیعی این نیروگاه به صد در صد نرسیده را عدم تامین گاز اعلام کرد.

خبرگزاری فارس مازندران در پیگیری مجدد این سوژه به سراغ مدیرعامل شرکت گاز مازندران رفت که جعفر احمدپور در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: میزان سوختی که در اختیار کل نیروگاه‌ها در سطح کشور در نظر گرفته می‌شود براساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران است.

وی افزود: نمی‌توانیم مقدار سوخت یک خط را خالی کنیم بلکه براساس برنامه‌یزی شرکت ملی گاز ایران است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: در ارتباط با مشکل نیروگاه نکا مکاتبه‌های مختلفی با شرکت ملی گاز ایران صورت گرفته و حداکثر همکاری را در این زمینه در دستور کار دارند.

احمدپور در پایان گفت: میزان سوخت واحدهای نیروگاهی طبق الگوی مصرف و سهمیه استانی ازسوی شرکت ملی گاز ایران مشخص است و براین اساس حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول