اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری رزمایش مشترک نظامیان تاجیک و ازبک در ازبکستان

وزارت دفاع تاجیکستان از برگزاری رزمایش مشترک ضد تروریستی نظامیان تاجیک و ازبک در نیمه دوم ماه جاری میلادی در قلمرو ازبکستان خبر داد.

برگزاری رزمایش مشترک نظامیان تاجیک و ازبک در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عارف نظامیان» سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان از برگزاری رزمایش مشترک ضد تروریستی نظامیان تاجیک و ازبک در قلمرو ازبکستان خبر داد.

به گفته وی، نظامیان تاجیک و ازبک در چارچوب این رزمایش مشترک که روزهای 16 تا 21 سپتامبر سال جاری در شهر «نمنگان» ازبکستان برگزار می‌شود، روش‌های مقابله با گروه‌های تروریستی را تجربه می‌کنند.

نظامیان افزود: در این رزمایش ضد تروریستی نیروهای واکنش سریع زمینی و ضد هوایی هر 2 کشور شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مرحله اول این رزمایش نظامی با هدف از بین بردن گروه‌های ترویستی برگزار می‌شود و نیروهای 2 کشور در چارچوب آن حمله گروه‌های تروریستی از طریق زمین و هوا را دفع می‌کنند.

بنابر گزارش رسانه‌های ازبکستان در این رزمایش مشترک ضد تروریستی 200 افسر تاجیک حضور شرکت می‌کنند.

طبق گزارش وزارت دفاع ازبکستان، در مرحله اول این رزمایش ضد تروریستی نیروهای مسلح 2 کشور مسائل مربوط به حفظ صلح و ثبات در آسیای مرکزی، آمادگی نیروهای مسلح 2 کشور برای مبارزه مشترک علیه تروریسم و افراط‌گرایی به نمایش گذاشته می‌شود.

قرار است مرحله دوم این رزمایش مشترک ضد تروریستی تاجیکستان و ازبکستان در شهر «اورنبورگ» روسیه تحت عنوان «مرکز -2019» برگزار شود.

در یک سال اخیر این دومین رزمایش مشترک نیروهای مسلح تاجیکستان و ازبکستان می‌باشد.

در سپتامبر سال 2018 میلادی در منطقه شمالی تاجیکستان نخستین تمرینات مشترک نیروهای ویژه تاجیکستان و ازبکستان برگزار شد.

با به قدرت رسیدن «شوکت میرضیاف» رئیس جمهور جدید ازبکستان روابط میان «دوشنبه» و «تاشکند» که طی 27 سال اخیر خیلی سرد بود به طور قابل توجهی تغییر و رو به بهبودی و تعاملات نظامی میان 2 کشور گسترش یافت.

هر 2 کشور تاکید می‌کنند که تهدیدات امنیتی سازمان و گروه‌های افراطی و تروریستی مانند «داعش»، «طالبان»، «حرکت اسلامی ازبکستان» و قاچاق مواد مخدر از خاک افغانستان ضرورت همکاری‌های بیشتر و هماهنگ شده را تقاضا می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول