اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی معارفه شد

سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی امروز در مراسمی با حضور وزیر علوم معارفه شد.

سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی معارفه شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم معارفه سعدالله نصیری قیداری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی و تودیع و تکریم سید حسن صدوق رئیس سابق این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
سید حسن صدوق رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در مراسم تکریم خود گفت: انجام فعالیت های علمی و پرداختن به کارهای آموزشی و پژوهشی و همچنین خستگی در مدیریت علت استعفا بنده است.
وی افزود: این دانشگاه دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای پیشرفت علمی کشور دارد که با حضور سرپرست جدید فعالیت های آموزشی و علمی سرعت بیشتری خواهد گرفت و در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت های قابل توجه خواهیم بود.

وی افزود: حضور همه اعضای دانشگاه باعث دلگرمی بنده شده است و از آنها سپاسگزارم آیه سوره «تین» را انتخاب کردم و می خوانم چون با نهضت عاشورا و رسالت دانشگاه یکی است اگر انگونه که قران می گوید عمل نکردیم دچار ضعف هستیم.
وی افزود : امروز بیش از هر چیزی به دانش آموخته و پژوهشگر نیازمندیم مومن فاقد دانش در معرض خطر خشونت گرایی و جهل  است پس راهبرد اصلی دانشگاه انسان مومن دانش آموخته است امروز در عراق سوریه و یمن از ایمان حسینی می ترسند.
صدوق ادامه داد:در خصوص کارنامه دانشگاه باید بگویم اتفاقات و عملکرد مدت خدمت در سایت و مجله تهیه شده موجود است اما این دانشگاه در حوزه مالی پژوهشی ارتباط با صنعت دغدغه اصلی مدیریت دانشگاه بوده است، در بهمن سال ۹۵دانشگاه را با بیش از ۲۰میلیارد تومان تحویل گرفتم که قرار بود البته با فروش یکی از خوابگاه ها کسری را جبران کرد و در حال حاضر دانشگاه با سیاست هایش ۱۰میلیارد تومان از بسیاری از سازمان ها طلب دارد.
وی ادامه داد: معاونت آموزش به اجرای طرح مهارت افزایی دانشجویان کارشناسی پرداخت که می توان  به روز رسانی آزمایشگاه ها ؛ایجاد مدرسه تکمیلی وبازنگری ۵۰برنامه درسی است 
وی افزود: نباید اجازه دهیم دانشجویان به موسسات شبه علم هدایت شوند
صدوق تصریح کرد:در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی دانشکده های علوم زمین و کامپیوتر پیشگاه بوده اند از طرفی پایان نامه ها را مدیریت کردیم که به حل مشکلات کشور تولید می شود.
وی افزود: باید کمک کنیم قرار دادهای پژوهشی باعث شود زمینه شغلی بسیاری از دانشجویان محیا شود، الان رنکینگ دانشگاه وارد نظام رتبه بندی شانگای شد و ۲۰درصد مقالات افزایش یافته است.
صدوق اضافه کرد:۴۱پارک علم و فناوری و احداث صندوق نو آوری وهمچنین از سال۹۶تا کنون ۳۰۰میلیارد تومان دانشگاه کار کرده که ۳۰میلیارد تومان آن سود بوده است.
وی گفت:برج نوآوری ما ۵۰۰متر در ماه های آینده احداث می شود همچنین در بخش فرهنگی اجتماعی  ۲معاونت ادغام شده معاونت فرهنگی و دانشجویی را از یکدیگر جدا کردیم ۶۰۰رشته شغلی در سازمان فنی و حرفه ای برای دانشگاه ایجاد شد از طرفی با راه اندازی  معاونت دانشجویی خوابگاه های دانشگاه توسعه یافت و مشکلات تجهیزات آنها برطرف شد همچنین ۸میلیارد افزایش وام دانشجویی از جمله کارهای خوب این معاونت است.
وی اضافه کرد:با پیشینه سیاسی خودم معتقدم نباید همکاران و دانشجویان از حراست بترسند امیدواریم به زودی رئیس حراست دانشگاه از سوی وزارت علوم معرفی شود. باید بگویم من نگذاشتم هیچ دانشجویی برخورد شود و تعلیق کنند امروز باید همه بدانند با دانشجویا دوست شوند با امنیتی و پلیسی کردن نباید فضای دانشگاه را دگرگون کرد.

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت:افرادی که به من و به دیدار من با سفیر فرانسه جو سازی کردند و دانشکده حقوق ما را زیر سوال بردند باید پاسخگو باشند می گویند خارج از پروتکل سفیر با دانشگاه شهید بهشتی دیدار کرده و چرا می گویند عکس مقام معظم رهبری در دانشکده حقوق وجود ندارد. این دانشگاه دارای کاروان زیادی از شهدا است توصیه می کنم با همبستگی در دانشگاه عمل کنیم.

همچنین در ادامه حافظی رئیس دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی گفت: توسعه علمی نیازمند خالی بودن دغدغه های سیاسی است باید در فضای گفتگوی علمی آموزش را دنبال کرد دانشگاه نیازمند آرامش است که باید مدیریت کارمد آن را انجام دهد.

وی افزود: نگاه دانشگاهی نگاه نقادانه است اما این فعالیت باید در فضای علمی صورت گیرد فراگیر شدن آموزش عالی در دوران گذار از صرفا نخبه گرا چالش های جدی را پیش روی مدیریت قرار داده است.
حافظی ادامه داد:گسترش بی رویه مراکز آموزش عالی که کیفیت را تحت تاثیر قرار می دهد و در آینده پیچیده گی را در بر دارد که در این رابطه باید دانشگاه ها در ترسیم مسیر فعالیت علمی به مقوله آموزش در کنار پژوهش بیشتر توجه کنند همچنین آموزش کاربردی نیازمند تدبیر است و باید دیدگاه ها بازنگری شود .
وی افزود: نگاه مطلوب به حوزه صنعت باید جدی گرفته شود و باید هزینه های دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.شرایط تحریم به این دانشگاه را دو سویه تحت تاثیر قرار داده اول در ارتباط های بین المللی و دیگر  امور دانشگاه ها بوده که نیازمند نو نگری و ارزیابی از فعالیت علمی است. 
رئیس دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: دانشگاه ها وظیفه الگوسازی دارند و همه بانگاه ویژه باید به آن توجه کنند در واقع باید همه دانشگاهیان در شرایط امروز کشور که دشمنان درصدد تخریب دانشگاه ها را دارند باید باقدرت و با اتحاد به پیشرفت علمی بپردازند.
وی افزود:همراهی و همکاری دانشگاهیان در ارتقاء اموزش عالی و افزایش کیفیت که نیاز امروز جامعه است باید بیش از قبل تلاش کرد.
انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول