اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزاری اردوهای جهادی محصلان در مناطق سیل‌زده/ برپایی موکب‌های دانش‌آموزی در ایام اربعین

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در ایام تابستان اردوهای جهادی با حضور ۷۰۰ دانش‌آموز در مناطق سیل‌زده آق‌قلا و پلدختر با عنوان «می‌سازیم تا ساخته شویم» برگزار شد.

برگزاری اردوهای جهادی محصلان در مناطق سیل‌زده/ برپایی موکب‌های دانش‌آموزی در ایام اربعین

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشستی که در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن مواجه است، عدم ثبات مدیریتی است؛ تغییر ۵ مدیر در طول ۶ سال یعنی حوزه مدیریتی آسیب‌دیده است.

وی ادامه داد: در حوزه پرورشی توقع ما این است که آموزش و پرورش تصدی‌گری را کاهش دهد؛ مشخصاً تشکل‌ها در آموزش و پرورش چالاک هستند و آموزش و پرورش باید نقش راهبری و سیاست‌گذاری داشته باشد. 

تاریخی افزود: به عنوان مثال در مواردی مانند سند آموزش ۲۰۳۰ و حجاب و عفاف، نقش سیاست‌گذاری آموزش و پرورش را نشان می دهد.

وی افزود: نکته بعدی بحث عدالت آموزشی است؛ نتایج آزمون‌ها نشان می‌دهد نتوانستیم عدالت آموزشی را در سراسر کشور برقرار کنیم و کنکور نشانه آن است که اکثر نفرات برتر کنکور از مدارس خاص است و البته در این راستا مؤسسات  آموزشی که سود کلان می‌برند آسیب جدی به نظام تعلیم و تربیت می‌زنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برگزاری جشنواره رسانش گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی و نقش رسانه و اینکه یکی از مشکلات مهم درگیر بودن دانش‌آموزان با فضای مجازی است و اینکه بتوانیم نوجوانان را با این ابزار آشنا کرده و آنها را به دانش استفاده صحیح از آن تجهیز کنیم، ۳ هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند که امیدواریم در سال آینده گسترش بیشتری یابد.

وی به برپایی اردو برای دانش‌آموزان انجمن اسلامی در ایام تابستان به میزان ۵ هزار نفر-روز اشاره کرد و گفت: اردوی جهادی با حضور ۷۰۰ دانش‌آموز در مناطق سیل‌زده آق‌قلا و پلدختر با عنوان «می‌سازیم تا ساخته شویم» برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های محرم گفت: هیأت‌های انصارالمهدی (عج) فعال شده است و به صورت خودجوش دانش‌آموزان در این زمینه فعال هستند.

تاریخی به برگزاری کنگره سیزدهم اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانش‌آموزان در روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور اشاره کرد و گفت: این دانش‌آموزان نماینده دانش‌آموزان ۱۴ هزار انجمن اسلامی هستند و انتخاباتی برگزار می‌شود که در نهایت یک دختر و یک پسر به شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های‌ اسلامی دانش‌آموزان معرفی می‌شوند؛ البته ۲ نفر غیر دانش‌آموز هم به این شورا راه می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه این انتخابات به دور از حاشیه‌های سیاسی و در فضای رقابتی سالم برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره از برگزیدگان انجمن‌های برتر و برترین‌های کنکور تقدیر خواهد شد؛ ۲۵ نفر از اعضای اصلی انجمن، رتبه دو رقمی کسب کردند که به تبع کل کشور بخشی از آنها در مدارس خاص تحصیل کرده‌اند.

 دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به برپایی موکب‌های دانش‌آموزی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: تعدادی موکب داریم که در مرز مهران، در مسیر نجف تا کربلا و کربلا دایر هستند و خدمات اجتماعی و سلامت توسط ۱۵۰۰ دانش‌آموز ارائه می‌شود.

وی به برنامه نذر زینب(س) اشاره کرد و افزود: در این طرح دانش‌آموزان دختر هدایای خود را برای دختران عراقی در اختیار زائران قرار می‌دهند و همچنین طرح دیگری با نام «زیارت به نیابت» برگزار می‌شود که زیارت دانش‌آموزان زائر به نیابت از شهدای دانش آموز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول